به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن مجید و قرار دادن دسته گل بر روی مزار شهدای مسجد فائق آغاز شد و در ادامه محسن جوادی معاون امور فرهنگی با اشاره به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: برای یادآوری آن روزهای باشکوه و یاد و گرامیداشت خاطره کسانی که در آن روزها و در ادامه جنگ تحمیلی و رویدادهای دیگر شهید شدند با مدیران معاونت امور فرهنگی گرد هم آمده‎ایم.

او با اشاره به مفهوم شهادت در ادیان مختلف عنوان کرد: مفهوم شهادت در تمام ادیان وجود دارد و حتی در قرآن نیز از پیامبر(ص) با عنوان شهید نام برده شده است که به معنای گواه است. شهدایی که در اینجا در خاک خفته‎اند گواه آن هستند که در غوغای زندگی امروزین می‎توان یک زندگی آرمانی را دنبال کرد.

جوادی ادامه داد: آن‌ها با شهادت خود این مسیر را نشان دادند و امیدواریم این آرمان‌های متعالی که شهیدان جان خود را برای آن از دست دادند زنده نگه داریم و در این مسیر گام برداریم.

در مراسم تجدید بیعت مدیران معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آرمان‎های امام راحل (ره) که در مسجد فائق برگزار شد، علیرضا اسماعیلی، مهرزاد دانش، علیرضا صدرالدینی، علی فریدونی، ابراهیم حیدری، ایوب دهقانکار، مهدی حافظی، ابولفضل عربشاهی و مهدی نجفی حضور داشتند.