سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شهرام فروغی‌مهر شاعر و مدیر انتشارات کتاب هرمز، از چاپ جدیدترین مجموعه شعرش با عنوان "توقع من از شب تاریک است" خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این کتاب حاوی اشعار سپید با فضای عاشقانه و اجتماعی است که با یک شعر بلند با عنوان "کابوس‌نامه" پایان می‌یابد.  

او با این توضیح که جلد 5 و 6 مجموعه "بر کرانه‌های هرمز" به تازگی منتشر شده، ادامه داد: چاپ این مجموعه اوایل امسال با اعلام فراخون آغاز شد. از شاعران معاصر و جوان سراسر کشور خواستیم اشعار سپید و نو خود را به انتشارات کتاب هرمز ارسال کنند که استقبال خوبی هم صورت گرفت. تاکنون 6 جلد کتاب نشر یافته و جلد هفتم مجوز گرفته و تا آخر بهمن‌ماه منتشر می‌شود. شعرها در 250 صفحه که هر جلد 30 تا 40 شاعر را دربرمی‌گیرد نشر می‌یابند.

فروغی‌مهر از مجموعه "بر کرانه‌های هرمز" به عنوان برگزیده شعر معاصر ایران یاد کرد و افزود: هدف از این فعالیت پرداختن به شاعران جوان و کمتر شناخته شده بود البته در هر جلد حدود 20 شعر از شاعران شناخته شده نیز ارائه می‌شود. هرمز علیپور برای جلد یک و دوم این مجموعه مقدمه نوشته است.

او با بیان این‌که طی سه ماه اخیر انتشارات کتاب هرمز 10 عنوان کتاب جدید منتشر کرده، اظهارداشت: کتاب "چگونه نمایشنامه بنویسیم" نوشته فیض شریفی به ضمیمه سه نمایشنامه، جلد 5 و 6 "کتاب داروگ" مجموعه شعر نقد و نظر زیرنظر ابوالفضل پاشا و آفاق شوهانی، "کودتا با لبخند" کتاب کاریکلماتور به کوشش اصغر رضایی‌گماری شاعر و پژوهشگر خوزستانی، مجموعه شعر "سال‌های خدا" اثر علی خاکزاد شاعر اهل آمل، "رنج شکوهمند" کتابی در بزرگداشت حفیظ‌الله ممبینی (آبگینه) که توسط حسینعلی خداکرمی گردآوری شده و به زندگی‌نامه و آثار این شاعر پیشکسوت خوزستانی اختصاص دارد، داستان بلند "هزار سال پس از پاییز" نوشته جوان اندیمشکی مصطفی عظیمی و "کوچ خاطرات" مجموعه شعر سیدامان درخشانی عناوین این کتاب‌ها هستند.  

فروغی‌مهر با این توضیح که پنج کتاب نیز تا آخر بهمن‌ماه روانه بازار کتاب می‌شود، تصریح کرد: "هفت نگاه" نقد و بررسی کتاب گویشی از عباس سلطانی است؛ این شاعر با گویش بهبهانی شعر سروده و تعدای از شاعران و نویسندگان کتاب او را نقد و بررسی کردند. مجموعه شعر "فارگو" اثر دریا لیراوی شاعر بوشهری ساکن شیراز، مجموعه داستان کوتاه "نام همه زنان بلوچستان" نوشته محدعلی گله‌بچه، داستان بلند "به رنگ قهوه عرب" اثر ایمان آلبوشوکه و چاپ دوم کتاب "گلستان آیینه و شهرام گور" ابراهیم بابلی برای نوجوانان به‌زودی منتشر می‌شوند.

به گفته او، انتشارات کتاب هرمز با 175 عنوان کتاب که بیش از 30 اثر آن امسال منتشر شده‌اند در نمایشگاه مجازی کتاب حضور دارد.