به گزارش هنرآنلاین به نقل از انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، در این پیام آمده است:

"یک گل، ده گل، صدها گل؛ بدرقه راه کیانوش

شاعر بچه‌های جهان، به سفر ابدی رفت. "یک گل، ده گل، صدها گل" بدرقه‌ راهش!

محمود کیانوش، پیشکسوت و نظریه‌‌پرداز شعر کودک ایران، نویسنده، مترجم، روزنامه‌نگار، پژوهشگر و از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک، تا بود دست از نوشتن برنداشت.

شاعران کودک پس از او، سادگی و روانی زبان شعرهایشان را، تنوع وزن و آهنگ، حضور جدیِ عنصرِ تخیل و گشودن دریچه‌هایی زیبا برای کشف دنیا را در شعر کودک، تا همیشه وامدار محمود کیانوشند.

اگر چه کیانوش، سال‌های سال پیش، از جهان ادبیات کودک و نوجوان خداحافظی کرده بود، اما دعای او همراه همیشگی بچه‌ها خواهد بود: "در شعر خود هستم همیشه/ من زنده از لطف صداتان/ فرزندهای نازنینم/ سالم نگه دارد خداتان!"

کیانوش قلب امروز جهان را زنده از مهر کودکان و چشم فردای جهان را روشن از چهره‌‌ آنان می‌‌دانست و او را به‌حق می‌توان شاعر بچه‌های جهان نامید، نه فقط به‌خاطر شعر و مجموعه‌ی شعری که به این نام از او به یادگار مانده، بلکه به‌خاطر نگاه فراگیر و انسانیِ او به کودکان جهان و به جهان کودکی؛ و به‌خاطر آثار ارزشمند و جذابی که برای کودکان آفرید و در دل آن‌ها زنده خواهند ماند.

انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، ضمن عرض تسلیت به علاقه‌‌مندان و خوانندگان آثار کیانوش، اطمینان دارد نقش تاثیرگذار این شخصیت دلسوز و دوستدار کودکان، تا سال‌‌ها در جامعه‌‌ی ادبی ما بر جای خواهد ماند.