سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهدی نقبایی شاعر و نویسنده، با این توضیح که مجموعه رباعی "خوشحالم از این که دوستت داشته‌ام" به‌زودی از سوی انتشارات شانی منتشر می‌شود به هنرآنلاین گفت: این کتاب چهار فصل دارد. فصل اول که "روایت‌های کوچک دوست داشتن" نام دارد رباعیات عاشقانه و اجتماعی را در برمی‌گیرد. فصل دوم رباعی‌های قدیمی‌تر است. فصل سوم گلچینی از رباعی با اصطلاحات و زبان پزشکی است با توجه به حرفه‌ام و  فصل آخر شامل رباعیات تفننی و تفریحی بیشتر به زبان طنز است.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، کتاب شعر در قالب رباعی مخاطب دارد؟  اظهار داشت: رباعی به‌نوعی در حافظه ناخودآگاه جمعی ایرانیان جاگرفته است. خیام جایگاه جاودانی رباعی را تا حد زیادی تضمین کرده و از طرفی کار را برای شاعران بعد از خودش دشوار کرده است. ما اکنون در زمانه سرعت گرفتار شده‌ایم و این سرعت خودش را در همه چیز نشان می‌دهد از جمله به ادبیات هم سرایت کرده است. با توجه به گسترش فضاهای مجازی ارتباط بین آفرینندگان آثار ادبی و مخاطبان‌شان بسیار راحت‌تر و گسترده‌تر شده است. سرعتی که به آن اشاره شده شاید توجیه کننده این باشد که قالب‌هایی مثل رباعی با توجه به کوتاهی و فشردگی قالب، این شانس را پیدا کردند که بیشتر خوانده، دیده و به اشتراک گذاشته شوند.

نقبایی با بیان این‌که چاپ و انتشار مجموعه رباعی‌های متعددی  که در سال‌های اخیر شاهدش هستیم تاییدی برای این مدعاست، ادامه داد: به شخصه علاقه قلبی نسبت به رباعی دارم. خاصیتی در رباعی هست که به شاعر این امکان را می‌دهد تا حس‌های لحظه‌ای خودش را در فضایی کوچک انعکاس دهد. انگار برش‌ها و کات‌هایی از زندگی احساسی شاعر، نمایش داده می‌شود، از طرف دیگر با توجه به محدودیت وزن، قافیه و حجم، شاعر باید از حداکثر قدرت ایجاز بهره‌مند باشد، تعدادی از معروف‌ترین ضرب‌المثل‌های فارسی در واقع مصرع چهارم رباعی‌ها هستند مثل (آواز دهل شنیدن از دور خوش است) یا (از کوزه همان برون تراود که در اوست). رباعی حتی می‌تواند خواننده کم حوصله و آماتور ادبیات را با خود همراه کند، می‌تواند به حافظه شفاهی مردم کوچه بازار راه پیدا کرده و در مکالمه روزمره آن‌ها بنشیند.

او که مجموعه داستان کوتاهی با عنوان "بچه گراز در آغوش خانوم ماه" را نیز در انتشارات ریما در دست چاپ دارد، افزود: کتاب مشتمل بر 11 داستان کوتاه است. در سه داستان به مضمون عشق و مرگ به موازات هم پرداختم. یک داستان عاشقانه است. یک داستان با فضای فولکلور گیلانی و پنج داستان طنز در این مجموعه قرار دارند.

نقبایی کتاب "رد زنجیرهای باز شده" مجموعه ترانه با مضمونی عمدتا عاشقانه را نیز برای چاپ به انتشارات ریما سپرده که بهمن ماه منتشر خواهد شد.