سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: هادی خورشاهیان شاعر و نویسنده، از چاپ مجموعه شعر "دریاچه‌ای در استکان" خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این کتاب حدود 112 شعر را دربرمی‌گیرد که در دو، سه سال اخیر سروده شده‌اند و برای نخستین بار توسط نشر گویا نشر یافتند. شعرها قالب‌های مختلفی از چهارپاره، غزل، مثنوی، دوبیتی، رباعی، شعر نیمایی و آزاد دارند. موضوعات اشعار نیز متنوع است از خانوادگی، اجتماعی، جنگ و خاورمیانه. 

او با این توضیح که به‌نظرم شعر نوجوان عملا از چرخه خارج شده است، ادامه داد: به این معنا که خود نوجوان هم حاضر نیست شعرهایی را که برای او سروده شده را بخواند. چرا که در اشعار مختص نوجوانی می‌خواهیم یک مفهوم آموزشی را با زبان ساده‌تر یا مستقیم و حتی با پیراستن کلام انتقال دهیم. مثلا به بزرگ‌ترها احترام گذاشتن، اهمیت درس خواندن و موارد اجتماعی و خانوادگی را یاد بدهیم. وقتی نوجوان احساس می‌کند می‌خواهیم چیزی را به او یاد بدهیم مشخص است که از آن اثر استقبال نمی‌کند. گاهی در رمان نوجوان هم این اتفاق می‌افتد که نویسنده بخواهد چیزی را به مخاطب نوجوان منتقل کند ولی مخاطب احساس می‌کند داستان زندگی چند نفر را می‌خواند ولی در شعر این حس را ندارد.

نویسنده "من فقط دو نفر را کشته‌ام" اظهار داشت: وقتی مخاطب نوجوان شعر قیصر امین‌پور، محمدعلی بهمنی و سهراب سپهری را می‌خواند برایش فرقی نمی‌کند مفاهیم آن برای بزرگ‌سال سروده شد و باید آن را درک کند برای همین به سمت این کتاب‌ها می‌رود چون فکر می‌کند این اشعار بخشی را که حس بزرگ‌سالی دارد را در او تامین می‌کنند و آموزش هم نمی‌دهند.

او با بیان این‌که مجموعه داستان "غمگین‌ترین فضایی" نیز به‌تازگی توسط نشر نگارینه منتشر شده، افزود: این کتاب که برای نوجوانان نوشته شده حدود 50 داستان را دربرمی‌گیرد و موضوعاتی هم‌چون دفاع مقدس، انقلاب، طنز و خانوادگی دارد.