به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب خبرنگاران، هر ساله در سه بخش "کتاب سال"، "ویژه" و "یک عمر فعالیت شعری" برگزار می‌شود.

در بخش ویژه‌ این جایزه، شاعران فارسی‌زبان سراسر جهان که در ایران کتاب شعر منتشر نکرده اما دست‌کم به‌اندازه یک کتاب، شعر دارند، می‌توانند شرکت کنند.

تاکنون در این بخش، علاوه بر شاعران ایرانی ساکن داخل و خارج از کشور، شاعرانی از افغانستان و تاجیکستان نیز شرکت کرده و بعضا برگزیده یا تقدیر شده‌اند.

در سیزدهمین دوره این جایزه، نیلوفر بصری (بوشهر)، رضا عظیمی (قم)، نیلوفر شاطری (خوزستان) و بیتا علی‌اکبری (مشهد) به‌ترتیب، برگزیدگان بخش ویژه شاعران بدون کتاب این دوره از جایزه شدند.

"جای خالی عجیبش" که در قامت کتابی 100صفحه‌ای، به‌بهای 20هزار تومان ازسوی انتشارات آرادمان انتشار یافته، مجموعه‌ای است از گزیده شعرهای این شاعران برگزیده؛ به‌علاوه گزارش آیین پایانی این دوره از جایزه در شهر کتاب فرشته تهران که همراه بود با اعطای جایزه‌ یک عمر فعالیت شعری، به "فرزانه خجندی"، شاعر تاجیک و نیز متن سخنرانی دکتر "ابراهیم خدایار"، استاد دانشگاه تربیت مدرس و رایزن فرهنگی پیشین ایران در کشورهای تاجیکستان و ازبکستان.

طرح جلد این کتاب نیز از مرتضی فرج‌آبادی بوده است.