سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: این کتاب با مقدمه مترجم و پیشگفتار آغاز می‌شود و با چهار بخش "شیران بزرگ"، "زندگی خصوصی"، "جای دگر" و "زنان قدرتمند" ادامه پیدا می‌کند و سپس با پی‌گفتار و سپاسگزاری به پایان می‌رسد.

کتاب "برای فرداها متشکرم" روایت زندگی والری تریرویلر روزنامه‌نگاری است که زمانی بانوی اول فرانسه بود. این اثر گزیده‌ای از نوشته‌های او در هفته‌نامه "پاری‌مچ" است که بر آن‌ها مقدمه‌هایی طولانی نوشته و آنچه در همه این سال‌ها در جایگاه روزنامه‌نگار از سر گذرانده شرح می‌دهد.

نویسنده در کتاب از همنشینی‌اش با چهره‌های مشهوری هم‌چون آلن دلون، ژاک شیراک، لیونل ژوسپین، آن بنژو، کارلا برونی و میشل اوباما گفته و نیز به سفرهایش به کشورهایی ‌چون نپال پس از زلزله سهمگین این کشور پرداخته است. در کنار آن روایت شخصی، مطالب مستندی را به هر بخش ضمیمه کرده که به قلم او در هفته‌نامه "پاری‌مچ" منتشر شده‌اند. ضمن این که برای نخستین بار داستان و حواشی انتشار کتاب "برای این لحظه متشکرم" را شرح می‌دهد و می‌گوید انتشار این کتاب در چهارم سپتامبر 2014 تاثیر یک بمب را داشته است.

والری تریرویلر بانوی اول سابق فرانسه و همسر سابق فرانسوا اولاند، چند سال پیش کتاب "برای این لحظه متشکرم" را نوشت تا به بیانیه 18 کلمه‌ای کاخ الیزه که خبر جدایی او را از همسر رئیس‌جمهورش اعلام می‌کرد، پاسخ دهد. آن کتاب 750 هزار نسخه در فرانسه فروخت و در بسیاری کشورها هم ترجمه و در رسانه‌ها خبرساز شد. او پس از آن، رمان "راز ادل" را نوشت که پرفروش شد. والری تریرویلر حدود 30 سال است در نشریه "پاری‌مچ" فرانسه روزنامه‌نگاری می‌کند.

در صفحه 276 این کتاب می‌خوانیم: "زندگی مسابقه نیست که بخواهیم در آن پیروز شویم یا نخواهیم در آن ببازیم. این‌گونه زندگی مختل می‌شود. من دست از این فکر برداشته‌ام که زندگی مبارزه است، اگرچه هنوز هم گاهی پیش می‌آید که وقتی مسئله‌ای به‌نظرم ناعادلانه می‌آید، هم‌چون جنگجویی واکنش نشان دهم. با وجود تردیدهایم، نگران سال‌هایی هستم که با بیشترین آرامش و آسودگی رخ می‌نمایند. همیشه پای کارنامه‌ای در میان است. خط به خط خوانده می‌شود و کلمه به کلمه نوشته. هیچ وقت تمامی ندارد".

کتاب "برای فرداها متشکرم" (روایت بانوی اول سابق فرانسه از میتران، شیراک، آلن دلون، میشل اوباما و یک عمر روزنامه‌نگاری‌اش) نوشته والری تریرویلر با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی در شمارگان 1100 نسخه و با قیمت 45 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.

کتاب برای فرداها متشکرم