به گزارش هنرآنلاین، محسن حاجی زین العابدینی رئیس شبکه مروجان کتابخوانی کشور در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه، با کتاب خوب است که انسان رشد می‌کند و برای حرکت آماده می‌شود، گفت: مطالعه و اطلاعات، عامل مهم توسعه و ایجاد فرهنگ محسوب می‌شوند. برای دستیابی به توسعه پایدار و رشد همه جانبه، راهی جز گسترش مطالعه و توجه به کتاب نیست. به همین دلیل، ضرورت دارد برنامه‌های اندیشه‌مدار و دقیقی در کشور پیش‌بینی شود که بتواند به توسعه کتابخوانی کمک کند.

وی افزود: یکی از این برنامه‌ها فعالیت‌های مناسبتی مانند هفته کتاب است که به نظر می‌رسد لازم باشد سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کتاب و کتابخوانی و سایر دست‌اندرکاران چنین رویدادهایی، سعی کنند علاوه بر ارائه خدمات به افراد عادی و تحت دامنه خدمت‌رسانی خود، با فراهم کردن شرایط فیزیکی و تسهیلات مناسب به مردم شهری و روستاییان در ترویج کتابخوانی بکوشند و این خدمات را از طریق گروه‌های ترویج کتاب، کتابخانه‌های سیار و دیگر تسهیلات، به نقاط دوردست و کم‌جمعیت گسترش دهند.

وی پیرامون برنامه‌های شبکه مروجان کتابخوانی در هفته کتاب، با بیان اینکه کتاب و مطالعه در زمره شاخص‌های مهم توسعه پایدار یک سرزمین به شمار می‌آیند، گفت: کشور ایران با قدمت و سابقه دیرینه تاریخی و فرهنگی خود، برای توسعه همه جانبه، نیازمند نگاه جدی به امر مطالعه و ترویج کتابخوانی است. بر همین اساس یکی از برنامه‌های شبکه مروجان کتاب‌خوانی کشور در هفته کتاب که با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد، هفتمین دوره جشنواره تقدیر از مروجان کشور است.

حاجی زین العابدینی تصریح کرد: این جشنواره با رویکرد توجه به فضای مجازی برگزار می‌شود که در آن افراد، گروه‌ها، تشکل‌های مردمی و نهادهای غیردولتی دارای فعالیت‌های مؤثر و نوآورانه در زمینه ترویج کتاب‌خوانی انتخاب و معرفی می شوند.

بنابه گفته وی برگزاری کارگاه با موضوع ترویج کتابخوانی در فضای مجازی، معرفی و گفت‌و‌گو با مروجان فعال و برگزیده در جشنواره‌های گذشته، معرفی و گفت‌و‌گو با مروجان فعال در دوران کرونا، رونمایی از سایت مروجان، معرفی برخی از فهرست‌های کتاب خوب برای گروه‌های سنی مختلف، لایو اینستاگرام پیرامون اهمیت جایگاه کتاب و آسیب‌شناسی ترویج کتابخوانی و مشاوره رایگان به مروجان کتابخوانی از دیگر فعالیت‌های شبکه مروجان کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب است.

بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۹ با شعار "دانایی؛ مانایی" برگزار می‌شود.