به گزارش هنرآنلاین به نقل از دیبرخانه ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب، پویش ملی کتابخوانی و نامه‌نگاری‌ به نویسندگان محبوب کودکان و نوجوانان تا 25 آبان‌ماه تمدید شد.

فراخوان این رویداد نیمه‌ مهرماه سال جاری همزمان با هفته ملی کودک منتشر شده است و با توجه به استقبال خوب  نوجوان‌ها و تسهیل‌گران فعال در جام باشگاه‌های کتابخوانی و درخواست آن‌ها مهلت شرکت در رقابت تمدید شد. کودکان و نوجوانان  علاقه‌مند به مشارکت در این پویش می‌توانند، نامه‌های‌شان  به نویسندگان محبوب‌شان را در  سایت شبکه ترویج کتابخوانی ایران به نشانی اینترنتی  bookpromotion.ir بارگذاری کنند.

بر اساس این گزارش همه نامه‌ها پس از دسته‌بندی برای نویسندگان یا مترجمان و پدیدآورندگان کتاب و... ارسال شده و به تدریج در پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه ترویج کتاب‌خوانی معرفی خواهند شد. در پایان پویش نیز به شماری  از برگزیدگان با بیشترین امتیاز جوایزی اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، هدف از این پویش، استفاده از فراغت به وجود آمده در خانه‌ها، همچنین استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی در جهت ترویج اجتماعی کتاب‌خوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و  نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌ است. از دیگر اهداف این رویداد ارتباط بیشتر میان کودکان و نوجوانان و نویسندگان  است. در این پویش کودکان و نوجوانان  به نویسندگانی مورد علاقه‌شان نامه می‌نویسند. شرکت در این پویش منحصر به اعضای جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک نیست و همه کودکان و نوجوانان ساکن در شهرها و روستاها می‌توانند در آن شرکت کنند.

براساس فراخوان در توضیح نحوه مشارکت کودکان برای حضور در این پویش چنین پیشنهاد شده است که مشارکت‌کنندگان علاقه‌مند به پویش پس از مطالعه کتاب یا کتاب‌های نویسنده مورد علاقه‌شان و نگارش نامه‌ای به آن نویسنده، تصویری از آن نامه را در شبکه‌های اجتماعی نشر می‌دهند و در وبگاه پویش به نشانی  bookpromotion.ir/letter علاوه بربارگذاری نامه، ضرورت دارد فرم شرکت در پویش هم پر کنند.

بر اساس فراخوان کودکان و نوجوان‌ها می‌توانند به هر یک از نویسندگان مورد علاقه‌شان نامه بنویسند؛ علاوه بر نویسنده کودکان و نوجوان‌ها می‌توانند به مترجم، ناشر، تصویرگر، کتاب‌فروشی که اثر را از آن‌جا خریدند یا حتی کتابخانه‌ای که کتاب را امانت گرفتند هم  نامه‌نگاری کنند.

در پایان پویش، نامه‌ها توسط هیات داوران خوانده و ارزیابی می‌شود و به نامه‌های برگزیده جوایزی تعلق خواهد گرفت. برای داوری نامه‌ها شاخص‌هایی همچون خلاقیت، اصالت، رعایت اصول نگارش در نظر گرفته شده است که با نظر جمعی از نویسندگان و پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان انجام خواهد شد. منتخب نامه‌های برگزیده پویش همراه با پاسخ‌های دریافتی به آن نامه‌ها در کتابی تدوین و منتشر خواهد شد.