به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی استودیو هورخش، رمان گرافیکی "تخت جاویدان"، هشتمین جلد از رمان‌های گرافیکی استودیو انیمیشن هورخش با نویسندگی آیدا نوشالی و تصویرگری کیاوش پارسا و حمید برغانی است که روایتی از سرگذشت اسکندر مقدونی، پس از به آتش کشیدن تخت جمشید و آخرین تلاش‌هایش برای دست‌یابی به حیات جاودان است.

در این رمان گرافیکی مخاطب شاهد داستانی خیالی از رویارویی اسکندر با کابوس‌هایش است. در جریان این داستان سعی شده است تا تخت جمشید، تاریخچه‌ آن و برخی حقایق تاریخی بازگویی شوند.

در خلاصه داستان رمان گرافیکی "تخت جاویدان" آمده است: "اسکندر در پی فتح ایران و تخت جمشید، به دنبال یافتن آب حیات است. او با اعتماد به دختر داریوش سوم، رکسانا که اکنون اسیر اوست برای دست یافتن به حوضچه‌ آب که در دالان‌های کاخ هدیش پنهان شده است راهی خرابه‌های باقی‌مانده از آن می‌شود، اما ماجرا آن‌طور که انتظار داشته است پیش نمی‌رود..."

رمان گرافیکی "تخت جاویدان" در ادامه انتشار رمان‌های گرافیکی انتشارات هورخش بعد از مجموعه چهارجلدی "جمشید"، مجموعه دوجلدی "ارشیا" و رمان گرافیکی "ضحاک" منتشر می‌شود.

کیاوش پارسا، طراحی جلد، ملیحه بیدکی فلیان، لرتینگ و کیا طاهری، ویراستاری این رمان گرافیکی را بر عهده داشته‌اند.

پیش‌فروش نسخه فیزیکی رمان گرافیکی "تخت جاویدان" از سوی انتشارات هورخش در قطع کمیک و با 48 صفحه از امروز سه‌شنبه 6 آبان 1399 در سایت فروشگاه هورخش آغاز می‌شود.

گفتنی است پیش‌ از این نسخه آنلاین این رمان گرافیکی باقیمت 12 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.