به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، بهروز جلالی دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد گفت: با موافقت اعضای هیات علمی، آثار برتر چهل سال ادبیات داستانی دفاع مقدس با کارشناسی و داوری خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها انتخاب و در اختتامیه جایزه جلال معرفی و تقدیر خواهند شد.

جلالی پیرامون شیوه داوری در این بخش گفت: قرار است در انتخاب اولیه توسط خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها در حوزه کتاب و ادبیات بین ۸۰ تا ۱۲۰ اثر از میان رمان، مجموعه داستان‌کوتاه، مستندنگاری و نقد ادبی با موضوع و مضمون دفاع مقدس انتخاب شود.

او افزود: در مرحله نهایی نیز، سه نفر از داوران مرحله نخست، سه پیشکسوت خبر و فعال رسانه حوزه کتاب و ادبیات در کنار دبیر علمی، دبیر اجرایی و نماینده هیات علمی، آثار برگزیده را انتخاب خواهند کرد.

دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد در پایان گفت: "چهل سال ادبیات داستانی دفاع مقدس" به عنوان بخش ویژه سیزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار می‌شود. بنابراین پیشنهاد می شود با توجه به اهمیت جایگاه دفاع مقدس در تاریخ ادبیات معاصر ایران، "بخش ویژه چهل سال شعر دفاع مقدس" نیز در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر گنجانده شود.

گفتنی است، با آغاز فرایند اجرایی سیزدهمین جایزه ادبی جلال آل احمد و انتشار فراخوان، نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران تا۱۰ آبان ۱۳۹۹ فرصت دارند سه نسخه از آثارشان را به دبیرخانه جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد ارسال کنند.