سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: اشکان شش‌بلوکی مترجم، با این توضیح که کتاب "لذت درستکاری" را در انتشارات افراز در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این نمایشنامه نوشته لوئیجی پیراندلو نویسنده قرن 19 و 20 ایتالیاست که در یک مجموعه‌ به چاپ رسیده و فقط متن "لذت درستکاری" به فارسی برگردانده نشده بود. 

او پیراندلو را نویسنده‌ای واقع‌گرا دانست که تب‌وتاب سورئال در آثارش دیده می‌شود، افزود: در برخی متون نیز ذهنیت آبستره در نوشته‌هایش نمایان می‌شود و مفهوم گفته‌های او گنگ است. داستان نمایشنامه "لذت درستکاری" روایت دختری از سطح بالای اجتماعی است که با مرد متاهلی ازدواج می‌کند. این موضوع با توجه به شرایط حاکمیت قابل قبول نیست و مسیحیان نمی‌توانند دو همسر داشته باشند. مردی متشخص که روزگار عرصه را به او تنگ کرده به این بحران پیش آمده کمک می‌کند.

شش‌بلوکی که تحصیل کرده رشته طراحی صحنه در ایتالیاست، ادامه داد: کتابی با عنوان "کار طراح صحنه" با زیر عنوان (سینما، تئاتر، تلویزیون) نوشته رناتو لوری را در دست ترجمه دارم که در مراحل پایانی است و از سوی انتشارات افراز نشر می‌یابد. این اثر با زبانی شیوا و ساده با توضیحات گسترده به آموزش طراحی صحنه به هنرجویان و علاقه‌مندانی می‌پردازد که تجربه‌ای در این عرصه ندارند و می‌خواهند آن را شروع کنند.

او مباحث این کتاب را جامع با آموزش گام به گام طراحی صحنه دانست و تصریح کرد: کتاب با بحث آموزش در مورد تئاتر و وظایف در این حوزه آغاز شده و در ادامه به بخش سینما و تلویزیون پرداخته است. از ابزار و روابط گروه تولید و نمایش بهره برده و پله‌پله طبقه‌بندی طراحی صحنه را توضیح می‌دهد و به قسمت‌های تکنیکی می‌رسد. در مورد ابزاری که روی صحنه به کار رفته و چگونگی به کارگیری این ابزارها همراه با طراحی نور و چیدمان می‌گوید و طراحی صحنه را شرح می‌دهد. پرداختن به تاریخ مختصری از طراحی صحنه که از تئاتر یونان و روم شروع می‌شود و به قرون وسطی سپس تئاتر الیزابتین در انگلستان می‌رسد و عهد رنسانس و سده هشتم، نهم و هزاره اخیر میلادی را دربرمی‌گیرد. هم‌چنین توضیح در مورد چگونه طراح صحنه شدن و برای فرا گرفتن آن باید به چه جاهایی مراجعه کرد از فصل‌های دیگر این اثر است.