به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان با اعلام این فراخوان، آورده است: تلاش جمعی از اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برای تاسیس "انجمن صنفی سراسری نویسندگان کودک و نوجوان" در حال به بار نشستن است و فراخوان عضوگیری این انجمن برای انجام مقدمات تاسیس آن منتشر شد. 

در پی مصوبه‌‌ دولت مبنی بر ایجاد امکان تاسیس کانون‌‌ها و انجمن‌‌های فرهنگی سراسری، مهدی حجوانی،‌ حمیدرضا شاه‌‌آبادی و فریدون عموزاده خلیلی به‌‌عنوان هیات موسس انجمن صنفی سراسری نویسندگان کودک و نوجوان درخواست تاسیس این انجمن را ارائه کردند. اکنون با تصویب آیین‌‌نامه‌‌ اجرایی آن مصوبه و دریافت پاسخ مثبت مدیرکل سازمان‌‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نامه‌‌ هیات موسس انجمن صنفی سراسری نویسندگان کودک و نوجوان، فراخوان عضوگیری این انجمن در روزنامه ابرار، سایت و کانال تلگرامی نویسک منتشر شده و می‌‌‌شود.

در آغاز از همه‌‌ اعضای انجمن فرهنگی نویسندگان کودک و نوجوان دعوت می‌‌شود آمادگی و تمایل خود را برای عضویت در انجمن صنفی اعلام و ضمن تکمیل فرم مربوط، مدارک لازم را نیز ارائه کنند.   

بر اساس این فراخوان، "انجمن صنفی سراسری نویسندگان کودک و نوجوان" آماده‌‌ پذیرش عضویت همه‌‌ نویسندگان فعال برای مخاطبان کودک و نوجوان در سراسر کشور است. برای تکمیل مراحل تاسیس این انجمن لازم است فهرست اسامی دست‌‌کم ٢٠٠ نویسنده همراه با مدارک و فرم درخواست عضویت به اداره‌ کل مذکور ارائه شود تا امکان انتشار فراخوان و برگزاری مجمع عمومی انجمن فراهم آید.  

از همه‌‌ علاقه‌‌مندان (هم اعضای انجمن فرهنگی نویسندگان کودک و نوجوان و هم دیگر نویسندگان فعال در حوزه‌ کودک و نوجوان) دعوت می‌‌شود با مراجعه به سایت نویسک (www.nevisak.ir) و بررسی شرایط اولیه‌‌ عضویت در این انجمن، فرم درخواست عضویت را تکمیل و آن را همراه با مدارک و مستندات لازم از طریق ایمیل فعلی انجمن (nevisak451@gmail.com)  یا شماره‌‌ واتس‌آپ فعلی انجمن (۰۹۳۸۲۸۳۴۹۱۶) ارسال کنند.  

مهلت ارسال فرم درخواست عضویت و مدارک لازم، چهارشنبه ١۴ آبان ١٣٩٩ اعلام شده است.

 مدارک لازم:  

١. فرم تکمیل‌شده‌‌ درخواست عضویت (فرم اولیه) 

٢. تصویر صفحه‌‌ اول شناسنامه 

٣. تصویر کارت ملی ‌(رو و پشت کارت)  

۴. یک قطعه عکس پرسنلی 

۵. تصویر جلد و صفحه‌‌ شناسنامه‌‌ دست‌‌کم سه کتاب تألیفی، یا پنج کتاب ترجمه و یا کتاب پژوهشی (یک کتاب تألیفی یا دو کتاب ترجمه) 

۶. تصویر کارت عضویت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان (برای اعضای انجمن)