به گزارش هنرآنلاین به نقل از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیرخانه سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد از نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران دعوت می‌کند آثار خود را در چهار گروه "داستان بلند و رمان"، "مجموعه داستان کوتاه"، "نقد ادبی" و "مستندنگاری" به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

بر اساس فراخوان این جایزه، کتاب‌ها باید برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۸ منتشر و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در داخل کشور به چاپ رسیده باشند.

نویسندگان، پژوهشگران، پدیدآورندگان و ناشران می‌توانند ۳ نسخه از هر کتاب را تا ۱۰ آبان ۱۳۹۹ به دبیرخانه جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه اعرابی(پنجم)، پلاک ۶، کدپستی ۱۵۸۵۶۳۴۹۷۱، دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۱۸۶۴۶ داخلی ۲۱۸ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی www.jalalprize.ir مراجعه کنند.  

همچنین آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، سه‌شنبه ۲۲ مهرماه برگزار می‌شود. این مراسم ساعت ۱۵ با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، ابراهیم محمد حسن بیگی دبیر علمی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد و مصطفی راضی جلالی دبیر اجرایی این جایزه در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

گفتنی است، به دلیل ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا، امکان حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در این آیین فراهم نیست. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab  دنبال کنند.

سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال‌آل‌احمد، پاییز سال جاری برگزار می شود.