به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، فرناز محمدی، معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با اعلام این خبر به آمار منابع با موضوع امام حسین(ع) و حماسه عاشورا اشاره کرد و گفت: علاوه بر واسپاری و ثبت ۳۹۶ عنوان پایان‌نامه با موضوع امام حسین(ع) و حماسه عاشورا در سازمان، هم‌اکنون تعداد ۴۸۹۹ عنوان کتاب با موضوع امام حسین(ع) و تعداد ۷۶۶۶ عنوان کتاب با موضوع حماسه عاشورا در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وجود دارد.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت به حداقل رساندن مراجعات حضوری، فرآیند واسپاری پایان‌نامه‌ها توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که بر همین اساس دانشجویان و محققان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://www.nlai.ir/sending-thesis یا از طریق پست الکترونیک nonbook-acquisition@nlai.ir  فایل پایان‌نامه خود را با فرمت PDF برای نگهداری دائمی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی بارگذاری کنند.

معاون اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران همچنین بیان کرد: با واسپاری پایان‌نامه‌های دانشجویان امکان ثبت پایان‌نامه به نام دانشجو در کتابشناسی ملی و رصد آن از طریق وب سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای عموم محققان و پژوهشگران فراهم می‌شود.

محمدی در ادامه گفت: برای ثبت پایان‌نامه‌ها محدودیت زمانی وجود ندارد و پایان‌نامه‌هایی که سال‌ها از زمان دفاع آن گذشته هم می‌توانند در سایت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بارگذاری شوند. همچنین امکان واسپاری و ثبت پایان‌نامه‌های غیرفارسی و نیز واسپاری پایان‌نامه‌های دانشجویان ایرانی خارج از کشور در سایت این سازمان وجود دارد.

از ناشران و پدیدآورندگان آثار عاشورایی دعوت شده آثار منتشرشده خود را برای واسپاری به اداره کل فراهم‌آوری این سازمان ارائه دهند.

بر اساس این خبر، مجموعه‌سازی منابع در اداره کل فراهم‌آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بر اساس راهبردهایی چون دریافت منابع براساس قانون واسپاری، مبادله با دیگر مراکز، دریافت منابع اهدایی از اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز از طریق خرید منابع چاپی صورت می‌گیرد.