به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه سروش مولانا، مریم موسوی اظهار کرد: مهرماه سال ۱۳۸۹ موسسه سروش مولانا با دعوت به خوب زیستن، اخلاقی زیستن و معنادارزیستن آغاز به کار کرد و اکنون در آستانه یازدهمین سال فعالیت خود با انتشار مجله "نگاه آفتاب" گامی دیگر در قالب رسانه‌ای مکتوب برمی‌دارد. 

او افزود: موسسه سروش مولانا صاحب‌امتیاز این فصلنامه است، همچنین این مجله توسط شورای سردبیری اداره می‌شود و از نظرات اعضای شورای علمی موسسه و مشاوران مهمان در هر شماره بهره می‌گیرد.

موسوی به بخش‌های مختلف مجله اشاره کرد و گفت: "نگاه آفتاب" کوشیده است در ۱۱ بخش "دیدار"، "حکمت"، "همسایه"، "سنجه"، "هفت اقلیم"، "نقد حال"، "مقالات"، "جستار"، "قفسه"، "چهره" و "روایت" تمامی موضوعات مرتبط با این حوزه را به طیف وسیعی از مخاطبان در گروه‌های مختلف عرضه کند.  

او ادامه داد: چکیده مطالب مجله "نگاه آفتاب" به چهار زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی در پایان مجله و ترجمه کامل کلیه مطالب در وب‌سایت مجله منتشر خواهد شد. امید آن می‌رود که از این طریق پیوندهای نزدیکی با مولوی‌پژوهان و مراکز دانشگاهی و پژوهشی در سراسر جهان برقرار و این میراث عظیم و غنی فرهنگی، عرفانی و ادبی را به جهانیان معرفی کنیم. "نگاه آفتاب" در مسیر شناخت این اندیشمند و عارف فرزانه علاوه بر بهره بردن از پیام عمیق و معنوی وی و نگاه زیبا و عاشقانه او به هستی، از دریچه نقد نیز او را مورد توجه قرار خواهد داد. ما بر این باوریم که مولانا و تمامی عارفان جهان متعلق به هیچ سرزمینی نیستند و تنها به جان‌هایی تعلق دارند که آنان را درک و پیام‌شان را دریافت می‌کنند. همچنین ما در "نگاه آفتاب" ضمن بهره بردن از مقالات پژوهشی به کاربردی‌سازی آموزه‌های اخلاقی و عرفانی مولانا در زندگی انسان امروز توجه داریم و برآنیم تا پاسخ‌هایی از مولانا برای پرسش‌های زندگی مدرن به منظور کمک به حل بحران‌های بشری بیابیم. نگاه مولانا نگاه آفتاب است و کیست که نگاه مولانا بر حیاتش دوخته شود و از گرمای آن نیرو نگیرد و راه زندگی را در روشنای آن نبیند؟ "نگاه آفتاب" دعوت تازه و دوباره "سروش مولانا"ست به زیستی اخلاقی و معنوی.

موسوی در پایان گفت: "نگاه آفتاب" صمیمانه از همکاری محققان، مولوی‌شناسان، عرفان‌پژوهان، استادان، فرهیختگان، هنرمندان و نویسندگان در این زمینه استقبال می‌کند.