به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، جمعی از شاعران نام‌دار ایرانی و شاعران فارسی‌زبان غیرایرانی به مناسبت روز "شعر و ادب فارسی" چهارشنبه 26 شهریور ماه شعرخوانی خواهند کرد. 

در این برنامه، شاعران فارسی‌زبان غیر ایرانی همچون محمد سرور رجایی از افغانستان، سیدسمیر علی جعفری از پاکستان، سیدعابدرضا نوشاد از هند، عباس ثاقب از پاکستان، سیدشفیع حیدر رضوی از هند، دکتر سرور مولایی از افغانستان، احمد شهریار از پاکستان، شاه منصور شاه میرزا از تاجیکستان، محمد ابراهیم نوری از پاکستان، سیدساجد رضوی از هند، قاری افضل ایمانی از پاکستان، سیدضیغم عباس نقوی از هند و زین‌العابدین خویی از پاکستان شعرخوانی خواهند کرد.

محمد علی بهمنی، علی داوودی، رضا اسماعیلی، سید اکبر میر جعفری، علی محمد مودب، دکتر اسماعیل امینی و  غلامرضا طریقی از جمله شاعران فارس‌ زبانی ایرانی هستند که در این برنامه شعر می‌خوانند.

قرائت پیام دکتر محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سخنرانی دکتر ایوب دهقانکار  مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از دیگر برنامه‌های این نشست خواهد بود. 

همچنین،  پیام نوه علامه اقبال لاهوری از سوی احمد شهریار از پاکستان خوانده می‌شود. 

 این رویداد با همکاری دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و انجمن ادبی اقبال لاهوری به دبیری سیداحمد حسینی؛ شاعر پاکستانی (متخلص به احمد شهریار) برگزار خواهد شد.

 برنامه"هم‌زبانان هم‌دل" با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا چهارشنبه 26 شهریور ماه، ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد و  علاقه مندان می‌توانند این برنامه را به صورت زنده از طریق اینستاگرام موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی @khaneyeketab  و خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نشانی @ book.ibna دنبال کنند.