سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علی‌اکبر علیزاد مترجم و کارگردان تئاتر، با این توضیح که کتاب "حرفه کارگردان" را ترجمه کرده و تا اوایل پاییز از سوی نشر بیدگل منتشر خواهد شد به هنرآنلاین گفت: این اثر مهم و معتبر در مورد آموزش کارگردانی تئاتر نوشته کیتی میچل است.

او این اثر پیشرو را ارائه کننده مباحث جدیدی دانست و ادامه داد: "حرفه کارگردان" که توسط کارگردان درجه یک بین‌المللی نگارش یافته است از مرحله‌ای که متنی برای اجرا انتخاب می‌شود تا زمانی که به سالن تئاتر می‌رسد توضیحات علمی داده است.

علیزاد که این روزها مشغول نگارش کتابی در زمینه بازیگری است، افزود: این اثر کاربردی با تمرین‌های بسیار زیاد در حوزه بازیگری را براساس تجربیات 15 ساله در حوزه تئاتر و کار عملی با دانشجویان دانشگاه و خارج از دانشگاه می‌نویسم. تاکنون 5 فصل آن نوشته شده و دو فصل باقی مانده است.

او با این توضیح که کتاب شامل حدود 200 تمرین کاربردی است، تصریح کرد: این اثر چه برای افرادی که تازه می‌خواهند وارد عرصه تئاتر شوند و ممکن است دانشجوی تئاتر نباشند و چه برای هنرمندانی که به‌صورت حرفه‌ای تئاتر کار می‌کنند، مناسب است. در حقیقت سعی داشتم نوشتن آن به شکلی باشد تا هر شخصی که آن را می‌خواند به‌راحتی از تمرین‌ها استفاده کند. این اثر نیز توسط نشر بیدگل به چاپ می‌رسد.