به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، این شاعر و نویسنده در این‌باره گفت: "مارپیچ سیاه" دومین مجموعه داستانی است که از من منتشر می‌شود. مجموعه قبلی با عنوان "حلقه‌ای که ما بودیم" در سال ۹۲ توسط انتشارات امرود منتشر شده بود. این مجموعه مشتمل بر هشت داستان کوتاه است که در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۸ نوشته‌ام.

او ادامه داد: داستان‌های مجموعه "مارپیچ سیاه" طیف گسترده‌ای از دغدغه‌های اجتماعی این سال‌های مرا در بعد مفهومی نمایش می‌دهند؛ از مساله مهاجرت تا مشکلات زندگی طبقه متوسط و از آزادی بیان تا موقعیت انسان معاصر در میانه بحران. همه این مقولات به علاوه گوشه‌هایی از زندگی این سال‌های انسان ایرانی مضامین داستان‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.

بهنام همچنین درباره جان‌مایه و فضای داستانی این مجموعه اظهار کرد: در این داستان‌ها تکیه روایت بر ایجاد بینامتنیت با متن‌های دیگر است. حال این متن‌ها می‌توانند هر چیزی باشند؛ از تبلیغ یک محصول صنعتی تا متنی درباره نظریه مجموعه‌ها. 

او افزود: آن‌چه در این مجموعه برایم مهم بوده تغییر ارزش روایی پاره‌های داستانی با وارد شدن اطلاعات جدید فرامتنی است.

بهنام گفت: از آن‌جا که داستان نوشتن برای من فعالیتی جنبی محسوب می‌شود معمولا سعی می‌کنم در هر کتاب شکل تازه‌ای از مواجهه با روایت را دنبال کنم.

در بخشی از یک داستان این مجموعه آمده است: "آوازه‌خان فریاد بلندی می‌کند و حفره‌ای که روی صندوق بزرگ است را باز می‌کند و به درون آن می‌خزد در حالی که جنازه ناجی را دنبال خود می‌کشد. زندانیان در حالی که دیوانه‌وار آواز می‌خوانند به دنبال او می‌روند گویی آن‌ها خود را از دنیا به بیرون پرت می‌کنند. وقتی که آخرین محکوم از نظر ما ناپدید شد در جعبه بسته می‌شود، سکونی ناگهانی حکم‌فرما می‌شود پس از آن لحظه‌ای از پشت جعبه دود سیاه غلیظی به صورت مارپیچ به هوا می‌رود".

"مارپیچ سیاه" با قیمت ۱۳ هزار تومان توسط نشر سیب سرخ منتشر شده است.