سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رضا سرور از ترجمه کتاب "هملت شعر بیکران" نوشته هارولد بلوم و چاپ آن در نیمه دوم سال خبر داد و به هنرآنلاین گفت: این اثر تفسیری است که بلوم از نمایشنامه "هملت" دارد. کتاب به‌نحوی موخره  کتاب "شکسپیر: ابداع انسان" محسوب می‌شود.

او ادامه داد: بلوم در کتاب توضیح داده زمانی که کتاب "شکسپیر: ابداع انسان" را می‌نوشته آنقدر درگیر مسایل نسخه‌شناسی "هملت" بوده که بخش زیادی از گفته‌هایش در مورد تحلیل این نمایشنامه جا افتاده است. بنابراین چند سال بعد کتاب "هملت شعر بیکران" را به عنوان ضمیمه این اثر نوشته است. 

سرور افزود: کتاب "هملت شعر بیکران" به ضمیمه مقاله "هملت" از کتاب اصلی "شکسپیر: ابداع انسان" در یک مجلد از سوی نشر بیدگل منتشر می‌شود.

او این روزها مشغول ترجمه کتاب "شکسپیر و جامعه" است. آخرین اثر ترجمه و منتشر شده سرور "چشم‌انداز طبیعی: گسترش کمدی و رمانس شکسپیری" نام دارد که نوشته نورتروپ فرای است.

هارولد بلوم (1930- 2019) را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین نظریه‌پردازان و منتقدان ادبی مکتب "نقد نو" دانست. او علاوه‌بر انتشار راهنما‌های انتقادی متعددی در باب نمایشنامه‌های شکسپیر، با نگارش "شکسپیر: ابداع انسان" تفاسیری جامع و الهام‌بخش در باب سی‌وهشت نمایشنامه شکسپیر ارائه کرد.