سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شخصیت اصلی این کتاب با نام مصطفی دانشجوی رشته فلسفه و راننده آژانس است. او در این شغل با افراد گوناگونی مواجه می‌شود. در رمان با زوایای پنهان و رازهای چهار زن متفاوت که یکی از آن‌ها همسر مصطفی است، آشنا می‌شویم.

کتاب "نیستی آرام" بازتابی از جامعه امروز و دغدغه‌های آن است و با این که در 501 صفحه نگارش یافته جذابیت و کشش لازم را برای مطالعه دارد.

در بخشی از رمان می‌خوانیم: "کاش مغز بمباران نشده این قدرت را داشت که مطابق دغدغه‌ات، هر چه بود، پیشامد برایت پیش می‌آورد. دغدغه من ناپدید شدن آرام بود اما نشانه‌ها یا جزئیات از من می‌گریختند. با خودم می‌گفتم کاش بر زبان هر مسافری که سوار می‌کردم حرفی وحشی می‌رفت که رمزی از ماجرای فرار آرام می‌گشود. مسافری داشتم به سمت مهردشت، که دیدن او و حرف زدن با او یک چیزی را در من تکان داد. ساک سفری بسته بود و داشت می‌رفت اداره مرکزی سازمان سنجش. به خیابان‌ها و اتوبان و درخت‌ها و آدم‌ها نگاه می‌کرد و خود به خود خنده‌اش می‌گرفت. وقتی دید که از آینه دقیق شده‌ام گفت: دارم خودخواسته می‌روم حبس شوم. از این خنده‌ام می‌گیرد. این خیابان‌ها و آدم‌ها را تا دو هفته نخواهم دید.

پرسیدم: حبس چرا؟

گفت: حبس که نه. قرنطینه در واقع. باید تا بعد از کنکور در قرنطینه باشیم. من جزو تیم طراح سوال‌هام.

گفتم: که سوال‌ها به بیرون درز نکند؟

لبش را کج کرد و گفت: مثلا. خندید و گفت: ماجراجویی جالبی است. به ظاهر با سوال‌هایی که من طرح می‌کنم سرنوشت خیلی‌ها تعیین خواهد شد ولی کور خوانده‌ام. این هیچ قدرتی نیست. باید در حبس بمانی تا سرنوشت‌ها رقم بخورد".

کتاب "نیستی آرام" نوشته مرتضی کربلایی‌لو در شمارگان 770 نسخه و با قیمت 68 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است.