به‌گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی نشر نیماژ، رمان "بازی فرشته" که قسمت دوم از چهارگانه‌ "گورستان کتاب‌های فراموش‌شده" اثر ثافون نویسنده‌ تازه‌ درگذشته اسپانیایی است، به بارسلون دهه‌ 1920 میلادی رفته است. در دل عمارتی رهاشده و مردی جوان از راه نوشتن داستان‌های دلهره‌آور روزگار می‌گذراند. او به جهان کتاب‌ها پناه آورده تا انسان‌ها گذشته‌ دردناکشان را به فراموشی بسپارند اما ظهور ناشری ناشناس، یافتن کتابی مرموز در دل هزارتوی گورستان، سایه‌ عشقی آتشین، سرباز کردن پیشینه‌ عمارتی که در آن به‌سر می‌برد و پیوند خوردن همگی این‌ها به یکدیگر، نویسنده را به گرداب ماجرایی نفس‌گیر می‌کشاند تا روایتی دیگر از رازهای شهر بارسلون و اسراری ناگفته از رمان "سایه‌ باد" را بازگو کند. ثافون بار دیگر خواننده را به فضایی جادویی و گوتیک هدایت می‌کند تا داستانی سرشار از دسیسه، عشق و تراژدی را در هزارتویی که گاه به تاریخ، اسطوره و روان‌شناسی راه می‌برد روایت کند.

علاوه بر مارکز، اکو و بورخس که در رمان "سایه‌ باد" با یکدیگر تلاقی می‌کردند در "بازی فرشته" باید ضلع چهارمی به آن‌ها افزود که چارلز دیکنز است.

"بازی فرشته" سال 2008، هفت سال بعد از "سایه‌ باد" منتشر شد و موفقیت بزرگ‌تری برای نویسنده به ارمغان آورد. این‌بار رونمایی با حضور دوربین‌های خبری، پوشش تلویزیونی و حضور برجستگانی از جهان ادبیات همراه بود و مردمان بسیاری در سراسر جهان همچون جمعیت کتاب‌خوان شهر بارسلون چشم‌ انتظار ورود آن به کتاب‌فروشی‌ها بودند.  در نخستین هفته‌ انتشار کتاب، فقط بیش از دویست‌وپنجاه‌هزار نسخه در ایالت کاتالونیای اسپانیا به فروش رسید و بلافاصله ترجمه‌ی آن به زبان‌های دیگر آغاز شد. دو جلد دیگر این چهارگانه با نام‌های زندانی آسمان و هزارتوی ارواح به‌ترتیب در سال‌های 2011 و 2017 منتشر شدند که همچنان در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌ها در اروپا و آمریکا قرار دارند و در نشریاتی همچون گاردیَنِ لندن، نیویورک‌تایمز و واشنگتن‌پست، مقالات زیادی درباره‌ی آن‌ها نوشته شده است.

با وجود پیشنهادهای ارزشمند و فوق‌العاده از سوی دست‌اندرکاران سینمای هالیوود، کارلوس روئیث ثافون تا کنون به ساخته شدن نسخه‌ سینمایی بر اساس مجموعه‌ چهارگانه‌ "گورستان کتاب‌های فراموش‌شده" تن نداده است. او همواره در مصاحبه‌هایش عنوان می‌کند که نیازی به پول هنگفت تهیه‌کنندگان سینما ندارد. و اینکه از نگاه او نسخه‌ سینمایی هرگز نمی‌تواند ظرافت‌های داستان نگاشته‌شده بر صفحات کاغذ را در خود داشته باشد و به‌تصویر درآمدن کتاب می‌تواند حتی در حکم خیانت به آن و یا حتی منجر به نابودی آن اثر شود آن‌چنان‌که درباره‌ بسیاری از آثار ادبی برجسته‌ تاریخ ادبیات چنین چیزی رخ داده است.

ثافون استاد تمام‌عیار خلق شوروشعف‌های رمانتیک در دل فضاهای گوتیک، مرموز و دلهره‌آور است، با شخصیت‌های داستانی فراوانی که هر یک قصه‌ای جالب‌توجه، حقیقی و باورپذیر برای بازگو کردن دارند. در داستان‌های او اگرچه بازه‌ی زمانی وقوع ماجرا برای خواننده کاملا مشخص است، با گذشت فقط چند صفحه از ابتدای داستان، خواننده آن‌چنان از دروازه‌های زمان عبور می‌کند که دیگر نمی‌تواند مرز میان قرن‌ها و واقعیت و خیال را از یکدیگر باز تشخیص دهد.

این کتاب 768 صفحه‌ است، با جلد سخت و کاغذ سبک و با قیمت 98 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.