سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علیرضا سیف‌الدینی نویسنده، مترجم و منتقد ادبی، با این توضیح که مجموعه داستان "زمان انتظار ترس" را به فارسی برگردانده و در دست چاپ دارد به هنرآنلاین گفت: این مجموعه نوشته آغوز آتای از نویسندگان مهم ادبیات ترکیه محسوب می‌شود که به دلیل بیماری در سن 44 سالگی از دنیا رفت. او از دانشکده عمران دانشگاه فنی استانبول فارغ‌التحصیل شده بود.

او این مجموعه را شامل هشت قصه مستقل دانست و افزود: "مردی با مانتوی سفید"، "فراموش شده"، "زمان انتظار ترس"، "یک نامه"، "نه بله نه خیر"،  "اسب چوبی"، "نامه‎ای به پدرم" و "قصه‌نویس‌های راه‌آهن- یک رویا" عناوین این قصه‌هاست.

 سیف‌الدینی قصه‌های مجموعه "زمان انتظار ترس" را عمیق توصیف کرد و ادامه داد: این هشت اثر با عناصری نظیر ترس، ناامیدی، تنهایی و وحشت نوشته شدند و روایت‌گر افسردگی و سرخوردگی ناشی از فشارهای اجتماعی انسان مدرن معاصر هستند.

به گفته او، این مجموعه داستان از سوی نشر نو منتشر می‌شود. کتاب "مردن آسان‌تر از دوست داشتن است" نوشته احمد آلتان نیز با ترجمه سیف‌الدینی از سوی همین انتشارات به‌زودی نشر می‌یابد.

نویسنده رمان "پلنگ خانم تنهاست" این روزها مشغول نوشتن کتاب جدیدی است.

چاپ دوم رمان "کتاب خم" این نویسنده و "افکار عجیب من" اثر اورهان پاموک با ترجمه سیف‌الدینی به تازگی از سوی نشر نیماژ منتشر شدند.