سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: لیلا رعیت نویسنده این کتاب، به هنرآنلاین گفت: در رمان "پاندورا" تفاوت‌های بین غنی و فقیر، تحصیلات عالیه و بی‌سوادی را مدنظر قرار دادم.

او راوی داستان را دکتری روان‌شناس به نام رامین صبوری معرفی کرد و افزود: او در دل خانواده‌ای فقیر و کم‎سواد در محله‌ای غنی رشد می‌کند و به اوج مدارج علمی و بالاترین سطح داشته‌های مالی می‌رسد، اما یک عمر زندگی در خانواده کم‌بضاعت میان اغنیا در درون او تاثیری بسیار منفی برجای می‌گذارد. رامین نمونه افرادی است که در زندگی خود به تمام اهداف‌شان رسیده‌اند، اما زجر عقده‌های دوران کودکی حتی برای لحظه‌ای رهایشان نمی‌کند. پولدارستیزی و کینه از افراد تحصیل ‌کرده که حالا دیگر خود هم‌ سطح آن‌هاست همواره هم‌چون شعله‌ای سوزاننده در وجودش زبانه‌ می‌کشد.

رعیت "پاندورا" را رمانی عاشقانه بر پایه روان‌شناسی-اجتماعی دانست و ادامه داد: در این رمان در کنار خط اصلی عاشقانه داستان، از ماجراهای متفاوت و عجیب بیمارانی گفته می‌شود که برای درمان به نزد رامین آمده‌اند. در طی داستان، مراجعان مختلفی به او پناه می‌برند و او هم دقیق‌ترین نوع درمان را برای هر یک تجویز می‌کند. اما رامین عاجز از حل مشکل عمیق خود است. گره‌کور زندگی او ریشه‌دار است و باید به درمانی ورای دانش روان‌شناسی چنگ بزند.

رمان "پاندورا" از بیمارستان روانی شروع ‌می‌شود. رامین دکتر یک گروه بیمار افسرده است و قرارست به درمان آن‌ها بپردازد، اما ناگهان میان آن‌ها با مریضی آشنا مواجه ‌می‌شود که تمام وجودش را به ارتعاش می‌اندازد.

در بخش از داستان در صفحه 17 می‌خوانیم: "نگاهی به چهره‌اش انداختم. چشمان وحشت‌زده‌اش را بر میز کوچک روی صندلی دوخته‌ بود. سرش لحظه‌ای آرام نداشت. یک‌ریز می‌لرزید. ارتعاش تمام چهره‌اش را دربرگرفته ‌بود. لبانش هر لحظه چندین بار تکان می‌خورد. گویا کنترل عضلات صورت و گردن از دستش خارج شده ‎بود".

کتاب "پاندورا" در 352 صفحه با قیمت 59 هزار و نهصد تومان توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. رعیت نگارش رمان "آذرخش" و هم‌چنین ترجمه و تالیف حدود بیست کتاب دیگر در زمینه‌های مثبت‌اندیشی، روان‌شناسی و هنری را در کارنامه کاری خود دارد.