سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: ریحانه جعفری مترجم و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان، از انتشار مجموعه‌ پنج جلدی "گیلبرت و دوستانش" نوشته دایان دی‌گروت خبر داد و به هنرآنلاین گفت: "مامان تو بهترینی!"، "شب به خیر، خوب بخوابی!"، "آخرین نفر تخم‌مرغ گندیده است!"، "مدادهای خیلی نو کتاب‌های خیلی نو" و "تولدت نمبارک" عناوین کتاب‌های این مجموعه است که مخاطب 5 تا 8 ساله می‌توانند مطالعه کند.

او درباره محتوای این مجموعه که با داشتن کپی‌رایت از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده، اظهارداشت: در این مجموعه برای گیلبرت و دوستانش که همگی حیوان هستند هر بار یک اتفاق می‌افتد که آن‌ها را با چالشی جدید روبرو می‌کند. مثلا در داستان "مامان تو بهترینی!" برای روز مادر هر کدام از بچه‌ها می‌خواهند کاری بکنند که مادرشان خوشحال شود و کارهای ابتکاری جالبی انجام می‌دهند. مخاطب کتاب بعد از خواندن این داستان به فکر فرو می‌رود که خودش برای مادرش در روز مادر چه‌کاری می‌تواند بکند.

جعفری با این توضیح که از مجموعه‌ هشت جلدی با عنوان "کارآگاه ماریلا" نوشته کیت پنکهرست، 6 جلد از سوی نشر افق با رعایت قانون کپی‌رایت منتشر شده و جلدهای هفتم و هشتم در دست چاپ است، ادامه داد: عناوین 6 جلد چاپ شده "آشپز نامرئی"، "فاجعه‌ پیشی"، "مسابقه‌ بپز یا بباز"، "غول اسپاگتی"، "شبح سرگردان" و "آشوب در موزه" است. 

او هم‌چنین ترجمه‌ مجموعه 6 جلدی با عنوان "نانسی کلانسی" برای کودکان مقطع ابتدایی را در انتشارات محراب قلم در دست نشر دارد و افزود: این مجموعه ماجراهای نانسی و دوستش بری است که اتفاق‌های دوروبرشان را سرسری نمی‌گیرند و مثل کارآگاه‌ها به هر اتفاق با دقت نگاه می‌کنند.

جعفری کتاب "درخت کوچولوی بن‌سای" نوشته سیمون استرنجر را با موضوع مرگ ترجمه کرده که توسط انتشارات مدرسه با رعایت کپی‌رایت نشر می‌یابد و تصریح کرد: کتاب از زوایه دید یک کودک نوشته‌ شده و داستان مواجهه‌ او با مرگ مامان‌بزرگش را به طرز شگفت‌انگیزی نشان می‌دهد. هم‌چنین کتاب "شاهزاده خانوم‌ها" را برای انتشارات مبتکران-میچکا به فارسی برگرداندم که در مورد زندگی شاهزاده‌هایی عجیب و افسانه‌ای است.   

او که مشغول نگارش یک مجموعه داستان است، توضیح داد: جلدهای سوم و چهارم از مجموعه‌ چهار جلدی "اتولین" از سوی انتشارات هوپا به‌زودی منتشر خواهد شد. جلد اول این مجموعه با نام "اتولین و گربه‌ زرد" و جلد دوم با نام "اتولین و مدرسه‌ آلیس اسمیت" سال گذشته با رعایت کپی‌رایت چاپ شدند.