سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شهاب لواسانی نویسنده این کتاب، به هنرآنلاین گفت: کتاب "کوررنگی" را سال 1392 نوشتم اما آن را تا سال 1398 بارها بازنویسی کردم تا به آنچه در ذهنم بود نزدیک‌تر شود. حتی موسیقی جمله‌ها و ریتمی که در سطرها پنهان‌ است در این بازنویسی‌ها به شکل بهتری رسید.

این شاعر با بیان اینکه جملات نامتعارف و نامانوسی که در سراسر داستان دیده می‌شود همه به عمد این‌طور دور از وضعیت متعارف ساختاری نوشته شده است، تصریح کرد: هدف من از ایجاد این درهم‌ریختگی‌ها در حقیقت نشان ‌دادن آشفتگی‌های‌ ذهنی راوی‌ است. راوی برای من یعنی پیرمرد، جوان و نویسنده‌ای که از بیرون داستان گاهی می‌آید داخل و جملات بی‌سروته و آشفته‌ای می‌گوید و می‌رود. راوی یعنی این سه نفر که در حقیقت هر سه، یک‌ نفرند.

او با این توضیح که "کوررنگی" در ظاهر شاید از خلاهای زیادی رنج می‌برد، اما این داستان عامدانه این‌طور نوشته شده است، ادامه داد: داستانی ا‌ست به‌عمد بی‌‌توجه به مسائل سیاسی روز و تهی از ارجاعات بینامتنی. راوی "کوررنگی" انسانی ا‌ست ترسیده از جهان انسان و تاریخ تمدن انسان که حالا دارد دنبال خودش می‌گردد. دنبال دم دستی‌ترین شکل خودش. همان من بزرگی که با کوررنگی (بد دیدن) فقط آن را می‌بیند و هیچ‌چیز دیگری به چشمش نمی‌آید جز همان "من".

 لواسانی افزود: داستان را به هرچیز دیگری ترجیح می‌دهم. نه فقط داستان‌ نوشتن را، نه، لذتی که از داستان و رمان خواندن می‌برم قابل قیاس با هیچ لذت دیگری نیست. شعرهایم یا بهتر بگویم مشق شعرهایم، به من کمک بسیاری کردند در نوشتن داستان. احتمالا این روند ادامه خواهد داشت.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: "این‌که به هر چیزی می‌خواهم فکر کنم پیرمرد می‌آید جلوی چشمم، این‌که به خودم و به هر چیزی که به خودم برمی‌گردد و می‌خواهم فکر کنم یک دفعه پیرمرد سروکله‌اش پیدا می‌شود، برای خودم هم عجیب است.

آخر چطور ممکن است که تو بخواهی به کسی فکر کنی اما به کسی دیگر فکر کنی. این همه تفاوت میان ماست، تفاوت سنی، تفاوت‌های ظاهری بین‌مان، مثلا رنگ موهای من، که مشکی‌ست و موهای پیرمرد که خاکستری. من که دیگر کوررنگی ندارم که بخواهم اشتباه کنم. یا اصلا همین که من دارم الان به او فکر می‌کنم و او هیچ فکری نمی‌کند، این همه تفاوت ریز و درشت می‌شود پشت سر هم شمرد، طوری که انگشت کم بیاوری".

کتاب "کوررنگی"  نوشته شهاب لواسانی در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 25 هزار و پانصد تومان از سوی نشر حکمت کلمه منتشر شده است.