سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مریم ساحلی نویسنده، با این توضیح که کتاب "مردگان راوی" داستان رویاها، عاشقانه‌ها، دل‌نگرانی‌ها و حسرت‌های انسان است که تا فراسوی مرگ تداوم می‌یابد به هنرآنلاین گفت: این داستان دربرگیرنده 9 فصل است و با زاویه دید اول شخص به نگارش درآمده است.

او با بیان این که داستان حکایت زندگی گل‌بهار گیلانی دختری در آستانه چهل سالگی است، افزود: این دختر اسرار زندگی‌اش را از زبان مردگان می‌شنود. او که زمانی گمان می‌کرده مرگ پایان همه تلخی‌ها و مصیبت‌های زندگی است به مرور نگاهش نسبت  به زندگی، مرگ و انسان‌های دور و برش تغییر می‌کند.

ساحلی، مرگ را موضوعی دانست که از دیرباز فکر بشر را به خود مشغول کرده است و ادامه داد: مرگ دست‌مایه ‌داستان‌های زیادی بوده است. ایده اولیه این داستان نیز سال‌ها با من بود و ابتدا در قالب یک اثر کوتاه آن را نوشتم اما بعد حس کردم باید بیشتر به آن بپردازم، بنابراین اواسط سال 1397 نوشتن را در  قالب داستان بلند آغاز کردم و تابستان 1398 نگارش آن به پایان رسید.

او با این توضیح که کتاب "مردگان راوی" به‌تازگی از سوی انتشارات کتاب ‌نیستان منتشر شده، اضافه کرد: داستان در محدوده مدت زمان یک شبانه‌روز رخ می‌دهد و رفت و برگشت‌های شخصیت اصلی داستان به گذشته و حال در این مدت، مخاطب را با گل‌بهار و آنچه بر او گذشته همراه می‌سازد.

"مردگان راوی" نخستین تجربه این نویسنده در عرصه نگارش داستان بلند است. پیش از این چهار مجموعه داستان با عناوین "مشق‌هایم زیر باران"، "کسی نگاهم می‌کند"، "از پله‌های قطار ابری" و "بی‌خلوتی" به قلم او منتشر شده است.