سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: احمد آرام نویسنده و مترجم که مجموعه داستان "به چشم‌های هم خیره شده بودیم" را برای چاپ به نشر نیماژ سپرده به هنرآنلاین گفت: این مجموعه شامل پنج داستان با عناوینی چون "فانوس"، "شب به یاد ماندنی"، "راگا" و "دره‌های ماه زده" است.

او با بیان این‌که داستان‌های کوتاه مجموعه مستقل هستند ولی از طریق اسم داستان با هم پیوند ایجاد می‌کنند، افزود: در تمامی آن‌ها تیتر "به چشم‌های هم خیره شده بودیم" به تناسب موضوعی که وجود دارد اتفاق می‌افتد. داستان‌ها نیز فضای کارهای سابقم را دارند و تقریبا وهم‌انگیز و گاهی گروتسک هستند.

آرام که مجموعه داستانی با عنوان "لطفا منو نکش سندول" را نیز در همین انتشارات در دست نشر دارد، ادامه داد: در این داستان‌ها مثل همیشه دغدغه نشان دادن جنوبی را دارم که سرشار از تقلا آدم‌ها برای رسیدن به زندگی است. 

او با این توضیح که دو نمایشنامه "روایت دیر هنگام یک گلوله، به وقت عبور از مغز آلخاندرو گونزالس" و "این یارو آنتیگونه" توسط انتشارات روزبهان به چاپ می‎رسد، یادآور شد: مجموعه داستان "کسی ما را به شام دعوت نمی‌کند" از سوی انتشارات افق تجدید خواهد شد.

آرام این روزها کلاس آنلاین داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی دارد.