به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، "هنر یا پداگوژی؟" و "راهنمای روش پژوهش" به ترتیب نوشته‌ توربن واینرایش با ترجمه‌ای از فریده یوسفی و جمعی از نویسندگان به ترجمه محبوبه فرهنگی با هدف فراهم‌ آوردن زمینه‌ گفت‌وگو میان پژوهش‌گران، منتقدان و صاحب‌نظران ادبیات کودک ایران و جهان و همچنین جهت پاسخ‌گویی به نیاز دانشجویان ارشد و دکتری دانشگاه‌های کشور منتشر و روانه بازار نشر شده است.

در پشت جلد کتاب "هنر یا پداگوژی؟" آمده است: "کتاب ادبیات کودک: هنر یا پداگوژی؟ گزارش جامعی درباره ویژگی‌های ادبیات کودک است که تحقیق‌های چند دهه را در بر می‌گیرد، و رابطه‌ بین نویسنده و اثر و نیز اثر و خواننده را می‌کاود. مولف با بررسی بافت اجتماعی، تربیتی و زیباشناسی ادبیات کودک نتیجه می‌گیرد که با وجود آن که به نظر می‌رسد هنر و پداگوژی شباهتی به هم ندارند ، میان آن‌ها جدایی نیست و ضرورتا متضاد یکدیگر نیستند".

در پشت جلد کتاب "راهنمای روش پژوهش" آمده است: "حوزه‌ پژوهش ادبیات کودک به سرعت در حال رشد است و دانشجویان و محققان این حوزه با چالش‌های پژوهشی گوناگونی روبه‌رو هستند. راهنمای حاضر نخستین کتابی است که به شکل پیچیدگی‌هایی پژوهش  در ادبیات کودک در سطح دانشگاهی می‌پردازد و با گرد‌آوری تجربه‌های محققان مطرح بین‌المللی، بحث‌های دقیق و کامل درباره‌ روش‌های نقد ارائه می‌کند".

این دو کتاب از مجموعه بیست جلدی پروژه "مرکز مطالعات ادبیات کودک" دانشگاه شیراز است. در این پروژه استاد مرتضی خسرونژاد(دبیر مجموعه) و استاد فریده پورگیو از طریق مشورت با پیتر هانت بیست کتاب مهم در حوزه‌ نظری ادبیات کودک در دنیا را برگزیدند تا به فارسی ترجمه شوند.

"ادبیات کودک/ هنر یا پداگوژی؟" و "مطالعات ادبیات کودک/ راهنمای روش پژوهش"  را می‌توانید از طریق فروشگاه‌های انتشارات مدرسه تهیه و همچنین از طریق اپلیکیشن‌های فیدیبو و بوفه رایگان دانلود کنید.