سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: شمس لنگرودی شاعر، نویسنده و پژوهشگر، درباره این کتاب به هنرآنلاین گفت: کتاب "قطار سفید" مجموعه‌ای از چهار کتاب "کتاب کویر"، "کتاب موسیقی (اشعاری در ستایش سازها)"، "منظومه بازگشت و اشعار دیگر" و " قطار سفید" است.

او با این توضیح که شعرهای کتاب طی 4-5 سال اخیر سروده شدند، افزود: آخرین مجموعه شعر چاپ شده‌ام "کتاب موسیقی (اشعاری در ستایش سازها)" بود و آخرین اشعارم مجموعه "قطار سفید" است که برای نخستین بار نشر یافته است.

لنگرودی در مورد انتشار این چهار مجموعه شعر در قالب یک کتاب، اظهارداشت: سال‌هاست که مشغله اصلی‌ام موسیقی شده. ملودی و ترانه می‌‌نویسم و می‌خوانم؛ البته تنظیم به عهده دیگران است، به همین خاطر نسبت به گذشته کمتر شعر می‌گویم و چاپ می‌کنم.

کتاب "قطار سفید" جلد سوم مجموعه اشعار شمس لنگرودی محسوب می‌شود که توسط انتشارات نگاه چاپ شده است.

"رفتار تشنگی"، "در مهتابی دنیا"، "خاکستر و بانو"، "جشن ناپیدا"، "قصیده‌ لبخند چاک چاک"، "نت‌هایی برای بلبل چوبی"، "پنجاه و سه ترانه‌ عاشقانه"، "باغبان جهنم"، "ملاح خیابان‌ها"، "رسم کردن دست‌های تو"، "می‌میرم به جرم آن‌که هنوز زنده بودم"، "شب نقاب عمومی است" و "حکایت دریاست زندگی" از جمله مجموعه شعرهای منتشرشده شمس لنگرودی هستند.