سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: بهزاد خواجات شاعر، با اعلام این خبر به هنرآنلاین گفت: مجموعه شعر "سحربندان" حاصل سروده‌های یک سال اخیر است و در نشر نیماژ مراحل چاپ را می‌گذراند. 

او با این توضیح که کتاب جدیدش 50 شعر نسبتا کوتاه را در برمی‌گیرد، افزود: این مجموعه شعر نیز در راستای اشعار "خالکوبی پروانه بر اژدها" است؛ مجموعه شعرهای قبلی مقداری چالش‌های زبانی داشت مثل دو کتاب "جمهور" و "مثل اروند از در مخفی". از مجموعه "در وضعیت کوانتوم" زبان ساده‌تر شد و مقداری از چالش‌های زبانی نشست کرد نه این که از بین برود بلکه جزوی از ماهیت شعرم شد. مقداری ساده‌تر شدن زبان اشعار، باعث شده است مخاطب‌پذیرتر باشد و ارتباط با دو کتاب اخیرم با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

خواجات درباره مضمون و محتوا مجموعه شعر "سحربندان" اظهارداشت: دغدغه‌هایم، کشف فضاهای پنهان و کشف معناهای پنهان با چاشنی طنز و نوعی سورئالیسم همیشه جزو ماهیت شعرم بوده و در این کتاب هم ادامه دارد.  

او که یک مجموعه شعر دیگر با عنوان "از جهنم خودنویسم" را هم آماده انتشار دارد، تاکید کرد: سعی می‌کنم سالی یک مجموعه شعر بیشتر منتشر نکنم تا کتاب دیده شود و مورد نقد و تحلیل قرار بگیرد. این اثر نیز در راستای کارهای پیشین است و در حال حاضر تصمیمی برای چاپ آن ندارم.  

کتاب‌های "چند پرنده مانده به مرگ؟" (شعر)، "جمهور" (شعر)، "مثلا اروند از در مخفی" (شعر)، "منازعه در پیرهن" (نقد ادبی)، "زبان وادب فارسی" (درس‌نامه‌ دانشگاهی) و "حکمت مشا" (شعر) از جمله آثار نشر یافته این استاد دانشگاه است. دو کتاب اول نیز به ترتیب برنده‌ جایزه "پکا" و "کتاب سال" شده‌اند.