به گزارش هنرآنلاین به نقل از  سازمان فرهنگی هنری شهرداری، سومین نشست سالیانه همکاران آموزش و آیین رونمایی از سامانه آموزشی برخط (آنلاین) با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، سیدنوید برکچیان مدیر مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری و مسئولان آموزش مراکز فرهنگی هنری، سه‌شنبه ۲۰ خرداد در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

در ابتدای مراسم سیدنوید برکچیان ضمن خیر مقدم گفت: خدا به ما توفیق داد و ما توانستیم ارزش افزوده جدیدی برای شبکه آموزش سازمان تولید کنیم و آن سامانه آموزش "برخط" است. این سامانه  این امکان را می‌دهد که در تمام ۱۰۸ مرکز آموزشی ما به هر تعداد که مورد نیاز مراکز و به هر تعداد مربی که اعلام آمادگی می‌کند، کلاس آنلاین طراحی و ارائه شود. مخاطبان می‌توانند از طریق درگاه شهرآموخت به این سامانه مراجعه و ثبت‌نام و کلاس خود را در این شرایط دنبال کنند. همچنین تلاش شده بسته کامل خدمات بعد از ثبت‌نام، مثل پشتیبانی، پاسخ گویی، راهنمایی چه برای مربی و چه برای هنرجو ارائه شود.

وی افزود: به امید خدا فصل جدیدی از خدمات آموزشی در این حوزه انجام خواهد شد. همچنین یک مسئله پیچیده را که سال‌ها درگیر آن بودیم را توانسیم به سرانجام برسانیم و نتیجه آن قابل بهره‌برداری باشد و آن اصلاح سامانه شهریه‌های دوره‌های آموزشی است. ساماندهی شهریه‌ها به معنی واحد کردن شهریه‌ها نیست. چون شرایط منطقه و مرکز در تعیین شهریه‌ها نیز لحاظ شده است.

برکچیان در پایان گفت: بزرگترین خدمت جاری سازمان در سطح واحدهای جغرافیایی خودش ارائه خدمات آموزشی است. ۷۰ درصد شهروندانی که به مراکز ما مراجعه می‌کنند به دلیل دریافت خدمات آموزشی است. سازمان یه آموزشگاه بزرگی است که باید برنامه‌های خود را از این طریق دنبال کند. این فرصت را باید مغتنم دانست.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام میثم امرودی گفت: همه تغییرات از نگاه ما شکل می‌گیرد و همه اتفاق‌ها در ذهن ماست. اگر می‌خواهیم اتفاقی رخ بدهد ابتدا باید نوع نگاه خود را تغییر دهیم. در اولین قدم باید نگاهمان را به خودمان تغییر دهیم.

وی افزود: ما نگاهمان را به خیلی چیزها باید عوض کنیم. نگاه خود را به فضای غیر مجازی که به دروغ شده فضای مجازی باید عوض کنیم. فضایی که به ذهن، فکر و نگاه ما خوراک و مسیر و هدف می‌دهد و همه چیز را منتقل می‌کند. امروز تغییرات انقدر سریع است که اگر نخواهیم با تغییرات حرکت کنیم از همه چیز عقب می‌مانیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری گفت: ما توانستیم در این فضا و شرایط به وجود آمده فقط تا آخر اردیبهشت ۱۰۳ هزار کلیپ، فتوکلیپ، پوستر و... تولید و در اختیار مردم بگذاریم.

وی افزود: امروز افتتاح یه فرهنگ و رونمایی از یک نگاه جدید است. در این مسیر هم باید سرعت  و هم تنوع را افزایش دهیم. دشمنان شما ۱۰۰ دام پهن کرده‌اند. اگر نتوانیم جوابگوی ذائقه مخاطب باشیم، فردای خودمان و بچه‌هایمان را از دست می‌دهیم. امروزه مقاومت هم کم شده است. راجع به هیچ چیزی مقاومت وجود ندارد.

امرودی بیان کرد: باید نگاه خود را نسبت به سازمان فرهنگی هنری و شیوه‌های آن عوض کنیم. یک روز که دیر نیست باید موسسه آموزش شهر بزرگ‌تر از خود سازمان فرهنگی هنری شود و خواهد شد. یک روز مرکز آموزش داشتیم امروز موسسه آموزش داریم. باید به اندازه و قواره یک وزارت آموزش و پرورش به علاوه معاون پرورشی به علاوه وزارت علوم فعالیت کنید. شما این ظرفیت را دارید و هیچ چیزی از این‌ها کم ندارید بلکه بیشتر هم دارید فقط باید نگاه خود را به امکانات عوض کنید. من یقین دارم اگر از این فرصت خوب استفاده شود سال آینده خیلی‌ها دلشان می‌خواهد کارمند موسسه آموزش شهر شوند.

در این جلسه چند نفر از روسای واحد آموزش مراکز فرهنگی هنری به عنوان نماینده گزارشی از روند فعالیت در حوزه آموزش ارائه دادند و به مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

همچنین از سه نفر از همکاران آموزش که در طرح "ارزشیابی و سنجش مهارت‌های شغلی" شرکت کرده و به تمامی سوالات پاسخ درست داده بودند، تقدیر شد.

در پایان مراسم از سامانه آموزشی برخط (آنلاین) رونمایی شد.