سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: صمد طاهری نویسنده، با این توضیح که مشغول نوشتن رمانی با عنوان موقت "پیرزن جوان که خواهر من بود" است به هنرآنلاین گفت: یک سالی هست که روی این رمان کار می‌کنم و امیدوارم تا آخر تابستان به پایان برسد.  

او با بیان این‌که یکی از دغدغه‌های اصلی و همیشگی ذهن‌اش شرافت آدمی است، ادامه داد: حال و هوای رمان "پیرزن جوان که خواهر من بود" هم‌چون رمان کوتاه "برگ هیچ درختی" که در شهر آبادان و محیط و خانواده کارگری می‌گذشت نیمی در آبادان و نیمی در شهر شیراز می‌گذرد. ماجرای چند دوست است که از دوره دبستان با هم بزرگ می‌شوند تا زمان بزرگ‌سالی.

طاهری همچنین از بازنشر چهار کتابش خبر داد و افزود: چاپ دوم دو مجموعه داستان "سنگ و سپهر"، "شکار شبانه" توسط انتشارات افراز صورت گرفته است. همچنین مجموعه داستان "زخم شیر" و رمان کوتاه "برگ هیچ درختی" را نیز نشر نیماژ منتشر کرده است. اما نشر نیماژ سال گذشته امتیاز آن دو کتاب را از انتشارات افراز گرفت و تصمیم دارد چهار کتاب را با شکل مشخصی مجدد چاپ کند.   

او درباره مجموعه داستان "زخم شیر" که در یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد شایسته تقدیر و اثر برگزیده دومین جایزه احمد محمود شد، گفت: این مجموعه شامل 11 داستان کوتاه است که ظرف 5-6 سال نوشته شدند. موضوع مشترک تمامی این داستان‌ها اقشار فرودست جامعه و مسایل اجتماعی روحی و روانی آن‌هاست. هر نویسنده‌ای به نوعی تصویرگر رنج‌ها و آرزوهای انسانی است. تا جایی که توانایی داشتم تلاش کردم این رنج‌ها و آرزوها را بهتر تصویر کنم.

صمد طاهری متولد 1336 در آبادان است و اوایل انقلاب به دانشکده هنرهای دراماتیک تهران رفت. او در آبادان داستان‌هایش را در مطبوعات و مجلات منتشر می‌کرد و در شعر نیز دستی دارد.