به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی موسسه خانه کتاب، در طرح تخفیف سامانه پست کتاب با عنوان "عبور از کرونا با کتاب" از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۵۸هزار و ۴۶۲ بسته کتاب ارسال شده که بیش از ۴۰ درصد کل بسته‌های ارسالی در این سامانه بوده است.

در این طرح که با هدف عدالت دسترسی به کتاب برای همه شهروندان ایجاد شده، با اختصاص بخشی از یارانه کتاب به حمایت از سامانه "پست کتاب"، برای ارسال هر بسته پستی کتاب به هر نقطه کشور در سرویس "سفارشی" تا دو کیلوگرم صرفا مبلغ ۳۰ هزار ریال دریافت شده و مابقی مبلغ از محل یارانه کتاب توسط خانه کتاب به شرکت پست پرداخت می‌شود.

تا اواسط اسفند ۱۳۹۸، ۴۵۰ فعال حوزه کتاب و نشر شامل ناشر، کتاب‌فروشی و فروشگاه اینترنتی در سامانه پست کتاب عضو شده بودند، اما با اجرای طرح "عبور از کرونا با کتاب" این تعداد به ۸۱۱ عضو رسیده است.

در این طرح ۵۳ هزار و ۹۶۲ بسته ارسالی (۹۲ درصد) متعلق به شهرها و ۴هزار و ۵۰۰ بسته ارسالی (۸درصد) به روستاها اختصاص داشته است. بیشترین میزان ارسال کتاب هم در این طرح متعلق به تهران، قم و خراسان رضوی و بیشترین دریافت‌کنندگان کتاب در تهران، اصفهان و فارس بود.

ناشران، کتاب‌فروشان، توزیع‌کنندگان، فروشگاه‌های اینترنتی کتاب و فعالان تولید و فروش کتاب، با پروانه کسب و کار معتبر می‌توانند برای استفاده از این تخفیف از طریق سایت خانه کتاب ketab.ir یا سامانه posteketab.com نسبت به ثبت‌نام و عضویت اقدام کنند. پس از ثبت نام حداکثر پس از ۲۴ ساعت پنل پستی سامانه پست کتاب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.