سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: آتوسا صالحی شاعر، نویسنده و مترجم، از انتشار مجموعه سه جلدی "نیما نابغه" از سوی انتشارات افق خبر داد و به هنرآنلاین گفت: بیشتر اتفاقات این مجموعه که مانند رمان گرافیکی است در مدرسه می‌گذرد و ماجراهای پسری دبستانی به اسم نیما با دوستان و معلمانش است.

او با این توضیح که هر جلد 10 فصل و دستورالعمل دارد و براساس تجربه نیما در مدرسه نوشته شده، ادامه داد: جلد نخست درباره محیط زیست و جمع کردن زباله‌ها در کوه است. جلد دوم در بازدید از موزه ایران باستان می‌گذرد. جلد سوم نیما باید در جشنواره غذا شرکت کند و جلد چهارم که در مرحله صفحه‌آرایی به‌سر می‌برد، درباره بازدید از باغ خزندگان است. تصویرگری چهار کتاب نیز توسط نسیم بهاری انجام شده است.

صالحی با این توضیح که مجموعه شعر "پشت چراغ قرمز پررنگ" را برای مخاطب نوجوان در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست چاپ دارد، افزود: کتاب برگزیده‌ای از اشعاری است که در این چند سال سروده‌ام. مضامین بیشتر شعرها درباره مسایلی است که نوجوانان با آن درگیر هستند. عمده اشعار در قالب شعر نو سروده شدند و برخی حالت روایی دارند. همچنین در انتشارات کانون، داستان "هتل سی و سه ستاره" را با تصویرگر عاطفه ملکی‌جو برای گروه سنی دبستان زیر چاپ دارم.

او که کتاب "ضحاک روایت هفت راوی" را برای نشر به انتشارات مدرسه سپرده، تصریح کرد: این اثر بازآفرینی داستان ضحاک "شاهنامه" فردوسی است. هفت راوی هم‎چون کاوه، فریدون، شهرناز و خود ضحاک دارد. هر راوی به نوعی داستان ضحاک را روایت می‌کند و راوی بعدی از نگاه خودش داستان را ادامه می‌دهد.

صالحی که از مجموعه "تام گیتس" جلد چهاردهم را ترجمه کرده، گفت: این مجموعه رمان گرافیکی است؛موضوعات مختلفی دارد و نوشته لیز پیشون است که توسط انتشارات افق منتشر می‌شود. 13 جلد از این مجموعه در بازار کتاب موجود است و جلد چهاردهم درباره تجربه تام با دوستانش در مدرسه است که گروه موسیقی دارند و می‌خواهند آهنگی برای یک موسیقی جدید بنویسند. تام مشغول نوشتن خاطرات روزانه خود نیز هست.

او که دبیر و از نویسندگان مجموعه "کلاس اولی کتاب اولی" انتشارات افق است، اضافه کرد: این آثار به شکل داستان برای بچه‌های کلاس اولی نوشته می‌شود. داستان‌ها براساس حروف الفبا است و به شکلی نگارش یافتند که کمکی باشند تا کلاس اولی‌ها بتوانند از ماه‌های اول تحصیل کتاب بخوانند. 5 کتاب دیگر این مجموعه در دست چاپ است. این روزها جلسات متعددی داریم برای ادامه این مجموعه که استقبال خوبی از آن شده است.

"مثل همه، مثل هیچ‌کس"، "دلم برای تو تنگ است"، "کسی خواب میمون کوچولو را ندیده"، "افسانه‌های شاهنامه"، "دریای عزیز" و "سی و پنج کیلو امیدواری" از جمله عناوین آثار منتشر شده صالحی است که برایش جوایزی مانند جایزه‌ بانوی فرهنگ وزارت ارشاد و تندیس و لوح تقدیر مجله‌ سلام بچه‌ها، لوح زرین و دیپلم افتخار جشنواره‌ مطبوعات کانون پرورش فکری و کتاب سال سلام بچه‌ها را به ارمغان آورده‌اند.