به گزارش هنرآنلاین، کتاب "تبلیغات در فضای باز و تفاوت‌های جنسیتی" مجموعه‌ای گردآوری شده از نتایج پژوهش‌های دانشگاهی درباره عوامل موثر بر دریافت و نگرش مخاطبان نسبت به تبلیغات محیطی است. در این مجموعه تفاوت‌های زنان و مردان در فهم متون و تصاویر تبلیغاتی در سطح شهرها بررسی و تبیین شده و الگوهای رفتاری تکرار شونده میان زنان و مردان در مواجهه با فرم‌ها و محتواهای مختلف تبلیغاتی مورد بررسی قرار گرفته است.

ربیعی‌راد در مقدمه کتاب تاکید کرده است که اگرچه الگوها و ارزش‌های فرهنگی در جامعه ایرانی تفاوت‌های قابل توجهی با دیگر کشورها دارد اما با وجود این می‌توان رویکردهای کلی و اثربخشی را نیز در میان پژوهش‌های میدانی و دانشگاهی جست‌وجو کرد و به عنوان یک بسته پیشنهادی معتبر به فعالان صنعت تبلیغات در ایران ارائه داد.

این کتاب در 146 صفحه و با بهای کتاب 35 هزار تومان از سوی موسسه انتشاراتی داستانی منتشر شده است.