به گزارش هنرآنلاین به نقل از دبیرخانه جایزه ادبی "هفت اقلیم"، مراسم پایانی نهمین دوره این جایزه ادبی، که اسفند ماه سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزاری آن به تعویق افتاد، به صورت آنلاین روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه برگزار شد.

در این اختتامیه، در بخش رمان، کتاب "قوها انعکاس فیل‌ها| از نشر مرکز به عنوان رمان برتر سال ۱۳۹۷، برنده لوح، تندیس و جایزه نقدی شد و در بخش مجموعه داستان "جغد برفی" نوشته فاطمه مهرخان سالار از نشر مرکز به عنوان مجموعه داستان برتر ۱۳۹۷ برنده لوح، تندیس و جایزه نقدی، شد.

همچنین رمان‌های کتاب "خَم" نوشته علیرضا سیف‌الدینی از نشر نیماژ و "هشتِ پیانیست" نوشته مهدی بهرامی از نشر نیماژ به عنوان رمان های شایسته تقدیر ۱۳۹۷ معرفی شدند. 

داوری جایزه در بخش رمان را رضا زنگی‌آبادی، صمد طاهری و حسن محمودی، و در بخش مجموعه داستان داوری را علی خدایی، ناهید طباطبایی و هادی نودهی بر عهده داشتند.

در این مراسم دبیر جایزه، آیت دولتشاه اعلام کرد که با پایان نهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم، دهمین دوره جایزه آغاز به کار کرده است؛ همچنین آن‌ها قصد دارند در دهمین دوره جایزه ادبی هفت اقلیم کتاب برگزیده دهه ۹۰ را از بین مجموعه داستان‌ها و رمان‌های برگزیده و تقدیر شده در دهه گذشته هفت اقلیم انتخاب کنند.

اجرای این برنامه را رضا فضل‌الله نژاد بر عهده داشت.