به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با عنوان "بهارانه کتاب ۹۹" با شعار "بهار کتاب هم‌زمان با بهار دل‌ها" با عضویت بیش از ۷۰۰ کتاب‌فروشی از سراسر کشور از شنبه 20 اردیبهشت هم‌زمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) تا سه‌شنبه 30 اردیبهشت ماه در کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در سراسر کشور کار خود را آغاز خواهد کرد.

 با پایان مهلث ثبت نام کتاب‌فروشی‌ها برای عضویت در این طرح 715 کتاب‌فروشی برای مشارکت در این طرح  اعلام آمادگی کرده‌اند که تاکنون عضویت ۶۶۲ کتاب‌فروشی تایید شده است. 

از مجموع 662 کتاب‌فروشی تاییده شده برای فروش کتاب با یارانه ۲۰درصدی، ۵۱۵ کتابفروشی در مراکز استان و ۱۴۷ کتاب‌فروشی از شهرستان‌ها هستند. همچنین۴۳ کتاب‌فروشی به تازگی برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند. 

در این طرح علاقه‌مندان می‌توانند کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰درصد تخفیف از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.

همچنین، سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰۰۰۰۰ ریال است. اسامی و مشخصات کتابفروشی‌های عضو طرح "بهارانه کتاب  99" به تفکیک هر استان  بر روی سایت  tarh.ketab.ir قابل مشاهده است. 

گفتنی است در "بهارانه کتاب 99"  به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط شیوع و گسترش ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، خریدهای غیرحضوری نیز با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل  از سوی کتاب‌فروشی‌ها پوشش داده می‌شود.