به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، برندگان شاخه‌های مختلف جایزه پولیتزر روز گذشته دوشنبه 15 اردیبهشت ماه به صورت آنلاین اعلام شدند و به این ترتیب، جایزه ادبیات داستانی به کلسن وایتهد برای رمان "پسران نیکل" رسید که داستان مدرسه اصلاح تربیت در فلوریدا را روایت می‌کند.

وایتهد پیش‌تر جایزه ادبیات داستانی پولیتزر را در سال ۲۰۱۷ برای رمان "راه‌آهن زیرزمینی" دریافت کرده بود. ویلیام فاکنر و جان آپدایک از دیگر نویسندگانی هستند که جایزه ادبیات داستانی پولیتزر را بیش از یک‌بار دریافت کرده‌اند.

در سایر بخش‌های مرتبط با ادبیات جوایز پولیتزر ۲۰۱۹، جایزه ادبیات داستانی نیز به دو کتاب "فنا ناپذیر" نوشته آن بویر و "پایان خیال" نوشته گرگ گراندین اهدا شد. در بخش شعر هم جریچو برون برای مجموعه شعر "سنت" به عنوان برنده امسال معرفی شد. در شاخه زندگی‌نامه نیز "سانتاگ: زندگی و حرفه‌اش" به قلم بنجامین موسر به عنوان برگزیده انتخاب شد و کیلب مک‌دنیل برای کتاب "طعم شیرین آزادی" عنوان برگزیده بخش تاریخ را به خود اختصاص داد.

در ابتدا قرار بود برندگان جایزه پولیتزر در تاریخ بیستم آوریل معرفی شوند اما این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا به چهارم می موکول شد.

"پولیتزر" مجموعه جوایزی در حوزه‌های روزنامه‌نگاری، ادبیات و موسیقی است که از معتبرترین جوایز دنیا به حساب می‌آید. این جایزه از سال ۱۹۱۷ به صورت سالانه با نظارت دانشگاه کلمبیا به روزنامه‌نگاران و نویسندگان، شاعران و موسیقی‌دانان اعطا می‌شود. جایزه پولیتزر به ‌نام بنیان‌گذار آن جوزف پولیتزر روزنامه‌نگار مجاری‌تبار آمریکایی قرن نوزدهمی نام‌گذاری شده‌ است.