سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: آغاز این کتاب با قطاری است که از تونلی بیرون می‌آید و ورودش به سرزمینی برفی است. مخاطب نیز هم‌زمان وارد قلمرویی رویایی می‌شود. در ادامه با حرکت قطار با روند داستان آشنا می‌شویم. مردی ثروتمند وارد این سرزمین می‌شود و با اتفاقاتی که برایش پیش می‌آید همراهی‌‌مان می‌کند.

کل فضای این داستان همانند تابلوهایی رویاگونه است که خواننده را با داستان عاشقانه، تنهایی، اندوه و از هم گسیختگی آشنا می‌کند.

در بخشی از کتاب "قلمرو رویایی سپید" می‌خوانیم: "دختر جوانی که آن طرف کوپه نشسته بود بلند شد و پنجره مقابل شیمامورا را گشود. هوای سرد برفی به داخل روان شد. دختر تا کمر از پنجره خم شد و رئیس ایستگاه را طوری صدا زد که انگار در فاصله خیلی دوری است.

رئیس ایستگاه با قدم‌هایی آهسته در برف، در حالی که فانوسی در دست داشت، پیش آمد. صورتش تا روی بینی در شالی پشمی فرو رفته بود و لبه‌های کلاه پوستی‌اش را تا روی گوش‌هایش پایین کشیده بود.

یعنی واقعا اینقدر سرد است، تا این اندازه؟ شیمامورا پیش خود چنین فکر کرد.

ساختمان‌های کوتاه و کوچکی به شکل سربازخانه، که بی‌تردید خوابگاه کارکنان راه‌آهن بود، این‌جا و آن‌جا روی دامنه یخ‌زده کوه پراکنده بود. سپیدی برف قبل از رسیدن به آن‌ها در فاصله نسبتا دوری در تاریکی محو می‌شد".

یاسوناری کاواباتا از بزرگ‌ترین نویسندگان ژاپن و نخستین نویسنده ژاپنی است که برنده جایزه نوبل ادبیات شده است. سه رمان "قلمرو رویایی سپید"، "آوای کوهستان" و "هزار درنا" از جمله مهم‌ترین آثار این نویسنده‌اند که نقش بسیار مهمی در شهرت او و همچنین دریافت جایزه نوبل در سال 1968 داشته‌اند.

به نظر اکثر منتقدان، از میان این سه رمان، "قلمرو رویایی سپید" نقش مهم‌تری در شهرت او داشته است و بسیاری از آن‌ها این اثر را شاهکار او دانسته‌اند.

این کتاب در سال 1363 در قالب یکی از داستان‌های کتاب "آوای کوهستان و سرزمین برف و هزار درنا" توسط انتشارات رضا و با ترجمه داریوش قهرمان‌پور به چاپ شده است.

کتاب "قلمرو رویایی سپید" در شمارگان 770 نسخه و با قیمت 19 هزار تومان با ترجمه مجتبی اشرفی از سوی انتشارات ققنوس روانه بازار کتاب شده است.

fbfbb3a1-1c07-4bfb-a58e-1539f4ae1882