به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای گلستان، راه‌اندازی تور مجازی گالری فرهنگ‌سرای گلستان از دیگر فعالیت‌های این مرکز در روزهای قرنطینه خانگی به منظور ارایه خدمات فرهنگی و هنری به شهروندان و علاقه‌مندان بازدید آثار هنری است.

گفتنی است نقشنامه در اینستاگرام با معرفی و مروری بر آثار هنرمندان به نشانی golestan.farhangsara  بستری برای بازدید مجازی آثار هنری و آشنایی مخاطبان از زندگی‌نامه هنرمندان و شیوه و تکنیک‌های هنری آنان فراهم آورده است.

نمایشگاه "خوشنویسی نستعلیق" با آثار استاد حسین شکرابی از عناوین نقشنامه 1 است. حسین شکرابی متولد سال 1347 در تهران است. وی پس از دریافت مدرک ممتاز خوشنویسی از انجمن خوشنویسان ایران از محضر اساتیدی نظیر کیخسرو خروش، غلامرضا خلج، غلامرضا طلوعی و عبدالصمد حمدی بهره برد.

نقشنامه (2) تور مجازی "گنجینه کتابخانه و موزه ملک" را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. این مجموعه منتخبی از آثار هنری عصر قاجار با شرحی بر هنر قاجار، حکومت دوران قاجار و تصاویر هنری دوران قاجار با موضوع نگاره گل و پروانه اثر آقا لطفعلی شیرازی، نگارگری عصر قاجار، نگاره میرزا محمدتقی خان اثر میرزا ابوالحسن‌خان نقاش‌باشی، نگاره علیقلی میرزا اعتمادالسلطنه اثر میرزا ابوالحسن‌خان غفاری، نگاره گل سرخ اثر ابراهیم الحسنی، نگاره محمدحسین خان، محمد ابراهیم‌خان و محمدمهدی خان غفاری است .

همچنین خبرخوش دیگر این است که با راه‌اندازی تور مجازی گالری فرهنگ‌سرای گلستان به منظور رعایت حال شهروندان در روزهای قرنطینه امکان خرید آثار با اعلام اثر منتخب از هنرمند از طریق اینستاگرام این مرکز فراهم شده است.

فعالیت کتابخانه‌های منطقه هشت در روزهای قرنطینه تعطیل نبود

کتابخانه‌های مدیریت فرهنگی هنری منطقه 8 با رویکرد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارتقای سبک زندگی در روزهای قرنطینه با شعار "خانه امن‌تر است" و تولید بیش از 50 عنوان برنامه همراه شهروندان بودند.

اجرای "مسابقه کتابخوانی مجازی" از علی (ع) به مالک "فرمان حضرت علی به مالک اشتر ترجمه سید مهدی شجاعی، برگزاری "کارگاه داستان‌نویسی مجازی" با حضور محمدرضا گودرزی نویسنده، منتقد و مدرس داستان‌نویسی، معرفی و خوانش کتاب با حضور نویسندگان طاهره ایبد، قاسمعلی فراست، محمدرضا گودرزی و رفیع افتخار در قالب  فیلم و پادکست، تهیه "پادکست از خوانش و نقد داستان" توسط محمد رضا گودرزی نویسنده و منتقدادبی، تهیه "فتوکلیپ حکایت ضرب‌المثل‌ها" که در هر شماره یکی از ضرب‌المثل‌ها و حکایت‌ها مربوط به آن آمده است،  تهیه فتوکلیپ با عنوان 8 دلیل برای مطالعه، معرفی کتاب "چهارده گفتار پیرامون  ارتباط معنوی با حضرت مهدی (عج )، تهیه "فتوکلیپ جرعه‌ای از کتاب" که در هر شماره از این محصول یک کتاب معرفی و بخش‌هایی از این کتاب  مطرح می‌شود؛ از برنامه‌های ادبی کتابخانه گلستان برشمرده می‌شود.

همچنین معرفی کتاب‌های "آیین زندگی" با موضوع چگونه تشویش و اضطراب را از خود دور کنیم؟ نوشته دیل کارنگی،  انسان 2020 مهارت‌های فوق‌العاده ضروری برای هر انسان موفق در سال 2020 نوشته سعید محمدی، 365 پیشنهاد برای شادکردن کودکان نوشته بیل آدلر، چهل فکر سمی را کنار بگذار نوشته دکتر آرنولد لازاروس از دیگر فعالیت‌های این کتابخانه در روزهای قرنطینه خانگی بود.

معرفی کتاب‌های "کتابت را بنوش 1 و 2 معرفی و تهیه چکیده‌ای از کتاب‌های اثر مرکب، نمایه سبز با معرفی 5 کتاب در حوزه مهدویت برای آشنایی و درک مناسب نسل امروز از انتظار، بررسی آداب خانه‌نشینی کرونایی با کتاب بازی، آگاهی و مطالعه، روش‌های کتاب‌خوانی برای کودکان و رشد علاقه‌مندی آنها به کتاب بخشی از فعالیت‌های کتابخانه شقایق در فضای مجازی برای خانواده‌ها بود.

همچنین "گذری بر کتاب" با معرفی و خوانش کتاب‌های حوزه روانشناسی برای خانواده، سلامتی با کتاب و معرفی کتاب با موضوع سلامت، تندرستی و تغذیه مناسب، "برگی از کتاب مثنوی معنوی"، حدیث انتظار 1 و 2 به همراه معرفی کتاب در حوزه مهدویت از جمله عناوین برنامه‌های کتابخانه شهربانو بود.

"بهار با کتاب" نیز در دو نوبت با معرفی کتاب‌های چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟، کتاب بازی، خانواده و پرورش خلاقیت در کودکان، کلام امیرالمومنین  بررسی گزیده سخنان حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه، در انتظار منجی با معرفی کتاب  "لحظه لحظه با موعود در موضوع مهدویت" از فعالیت‌های کتابخانه دکتر شهیدی در روزهای قرنطینه بود.

"یک پرس کتاب" با تهیه فتوکلیپ از نویسندگان، معرفی و خوانش کتاب خانم زهره کیایی و خانم طاهره ایبد، تهیه "فتوکلیپ سخنان بزرگان" در 5  بخش با موضوع مهدویت، صبر و بردباری، موفقیت، کتاب و کتابخوانی، مادر، "برفراز سیمرغ" با معرفی کتاب‌‌های "منطق‌الطیر" ویژه کودکان و نوجوانان بخشی از فعالیت‌های کتابخانه فرزانگان در فضای مجازی بود که با استقبال زیاد مخاطبان روبه رو شد.

معرفی "کتاب‌های چهل نامه به همسرم"، جهان در پوست گردو، بابا لنگ دراز، معرفی کتاب در حوزه مهدویت برای دو گروه سنی کودک و بزرگسال را نیز می‌توان از برنامه‌های کتابخانه گلبرگ نام بُرد.

خوانش کتاب کودک فیل کوچولو، "هفت شهر عشق" شرح اصطلاحات اشعار مولانا،  قرنطینه با کتاب معرفی و خوانش آشیانی بر باد و مه توسط نویسنده مژگان زارع، خوانش کتاب شب ققنوس توسط نویسنده خانم نازیلا نوبهاری، معرفی کتاب‌های فاخر ادبیات داستانی برای مطالعه، خوانش کتاب بساز دلم توسط نویسنده خانم پروانه شفایی با مشارکت کانون ادبی سلام، قرنطینه با شعر شعرخوانی استاد مسعود سلیمانی با مشارکت کانون ادبی سلام، معرفی کتاب نامیرا اثر صادق کرمیار و قصه‌خوانی کودکانه از کتاب سه نقطه نوشته آقای رفیع افتخار نیز بخش‌هایی از فعالیت مستمر کتابخانه سلام در فضای مجازی بود.

گفتنی است هم اکنون نیز علاقه‌مندان می‌توانند برای پیگیری و بهره‌برداری از برنامه‌های ذکر شده کتابخانه‌های منطقه 8  و نیز پیگیری برنامه‌های بعدی به اینستاگرام فرهنگ سرای گلستان به نشانی golestan.farhangsara مراجعه کنند.