به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، زینب فرجی درباره اولین دفتر شعرش گفت: دفتر شعر "دیکتاتوری در سطرهای ابری" دربرگیرنده اشعار من از سال 1389 تا 1398  است که در قالب سپید سروده شده‌اند.

او درباره مضامین و تعداد این اشعار افزود: ۴۱ قطعه شعر پیرامون مضامین اجتماعی، عشق، زندگی و مرگ در این مجموعه گنجانده‌ام. به عبارتی خواستگاه این شعرها را می‌توان در زندگی شخصی خودم جست.

فرجی با بیان این که حرف‌های زنان جامعه خودم را در اشعار "دیکتاتوری در سطرهای ابری" گفته‌ام، تصریح کرد: از این رو اشعارم را با تکه‌تکه‌های روحم سروده‌ام.

این شاعر در توضیح انگیزه‌اش برای چاپ این مجموعه شعر اظهارداشت: پیش از این، اشعارم به‌صورت پراکنده در مجلات معتبر ادبی منتشر می‌شدند اما حمید جدیدی از شاعران خوش‌ذوق زحمت جمع‌آوری اشعار پراکنده‌ام  را در مجله‌ها و سایت‌های ادبی کشیدند. بنابراین تصمیم گرفتم آن‌ها را در قالب کتاب منتشر کنم. اشعارم در سایت‌ها و مجله‌هایی هم‌چون سه‌نقطه، کانون فرهنگی چوک، سایت ادبی هنری حضور، شهرگان، ماهنامه ادبی هنری عصر جمعه، سایت آوانگاردها ادبیات پیشرو ایران، مجله ادبی پیاده‌رو، ماهنامه‌های غروب، داروگ، سخن و ماه و مه منتشر می‌شد.

او افزود: زمانی تصمیم گرفتم اشعارم را منتشر کنم تا به خوبی مورد نقد و نظر مخاطبان و منتقدان قرار گیرد؛ بنابراین عجله‌ای در انتشار آن‌ها نداشتم.

در یکی از اشعار این کتاب می‌خوانیم:

بدون کوچکترین حرکتی 

به چشمهای گود رفته‌ی من

زل بزن

و شلیک کن به تاریکی

که من از این روشنی چیزی ندیده‌ام

جز گلدانی شکسته پشت پنجره،

می‌خواهم 

تو را نفس بکشم

اما زخم‌های این قلب عمیق‌تر از آن است

که طلای سیاه در آن کشف شود

بدون کوچکترین واکنشی در شُعاع باران

مرا در بغل بگیر

و شک کن 

به کُتی پاره که روی مبل افتاده

و خون می،چکد از آن،

 ما به تفاهمی زیبا خواهیم رسید

در برابر دیدگان قاتلان سریالی

من سرنخ این ماجرا را

در دستهایت یافتم  

ناخن‌های مرا بکش

انگشت‌های مرا تکه‌تکه کن

که این روح 

حسابی درجشنِ عزای خود

نو نوار خواهد کرد

مجموعه شعر "دیکتاتوری در سطرهای ابری" سروده زینب فرجی به‌زودی از سوی انتشارات سیب‌سرخ منتشر می‌شود. 

زینب فرجی متولد ۱۳۶۷ از شهرستان مراغه استان آذربایجان‌شرقی است. او از سال1389 به صورت حرفه‌ای شروع به نوشتن کرد و اولین شعرش در مجله ادبی پیاده‌رو چاپ شد. به زبان ترکی هم شعر می‌گوید که در مجلات ترکی زبان منتشر می‌شود.