سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رمان "شب شمس" داستان پسران و دختران است. روایتی از خانواده‌های بزرگی است که گویی نفرین شده‌اند. شروع داستان با حضور نوه کوچک یک خانواده در بیمارستان همراه است. مرگ این نوجوان موجب رقم‌خوردن اتفاقات بعدی داستان می‌شود. خاندان بزرگ شمس که این نوجوان درگذشته عضو آن بوده، اعضا و رازهای زیادی دارند که قرار است از خلال روایت‌های مختلف، چگونگی زوالش پیش روی مخاطب قرار بگیرد.

مولف سعی کرده به روابط اجتماعی بین آدم‌ها بپردازد. محل رخ‌دادن اتفاقات داستان نیز شهر مشهد است. مولف به این دلیل به مشهد پرداخته که جدا از زادگاهش، آن را بسیار دوست دارد.

حسینی در نخستین رمانش که در 9 فصل نوشته شده شخصیت‌های گوناگونی به کار گرفته، از جغرافیای بخش‌هایی از مشهد استفاده کرده که به ندرت در ادبیات داستانی حضور داشته و مدام در میان قصه‌های آدم‌های خانواده که عمده‌شان در خانه‌ای بزرگ کنار هم زندگی می‌کنند در حرکت است.

در بخشی از فصل دوم کتاب آمده است: "به بن بست رسیدن بد چیزی است. از دور که نگاه کنی، فکر می‌کنی چه زیبا و رویایی است، مثل کوچه‌های خوش‌نامی که دیوار دو خانه تهش به هم چسبیده باشد: خوشبخت، امید، آرزو، سرنوشت. فکر کنید کسی خانه‌اش در بن‌بست سرنوشت باشد. دبیرستانی که بود، دوستش یک شعر مسخره درباره سرنوشت برایش خواند و یوسف آنقدر خوشش آمد که از او خواست آن را وسط دفتر ریاضیش بنویسد، اما حالا که فکر می‌کند چیزی جز مسخره به ذهنش نمی‌رسد. اصلا چه شد که یکهو یاد آن روزها افتاد... اگر خانه یک کوچه به سمت جنوب بود، بن‌بست می‌شد و دیوار به دیوار پادگان".

نویسنده کتاب متولد 1371 چند سالی است که به عنوان روزنامه‌نگار ادبی فعالیت دارد.

کتاب "شب شمس" نوشته میلاد حسینی از مجموعه (کتاب‌های قفسه آبی: ژانری، قصه‌گو، جریان‌محور) نشر چشمه با قیمت 27 هزار تومان منتشر شده است.

این کتاب شهریور امسال در شمارگان 700 نسخه نشر یافت و آذرماه به چاپ دوم رسید و در شمارگان 500 نسخه روانه بازار کتاب شد.

WMSP6248