سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: آرش نصرت‌اللهی شاعر و منتقد ادبی، با بیان این‌که مجموعه شعری با عنوان موقت "کلمه‌ات را کنار کلمه‌ام بگذار" را برای چاپ به نشر چشمه سپرده به هنرآنلاین گفت: این کتاب حاوی سه فصل با عناوین "حواست به آزادی باشد"، "چند تکه کوچک از یک دوست داشتن بزرگ" و "هر چه می‌نویسم، تمام نمی‌شوی" است.

او با این توضیح که فضای اشعار در مواردی به لحاظ محتوایی و به لحاظ ساختار شعری با هم متفاوت هستند، ادامه داد: اغلب شعرها عنوان ندارد. چند شعر کوتاه و اشعاری بلند هستند. سبک تمامی اشعار مجموعه نیز آزاد است. سه فصل در سه فضای نسبتا مستقل هستند اما در ارتباط ساختاری با هم قرار دارند و آدم این شعرهاست که آن را به هم مرتبط می‌کند.

نصرت‌اللهی درباره محتوای اشعار اظهارداشت: شعر خود زندگی است و آدم این شعرها همان‌طور که در خود زندگی، دوست داشتن، عاطفه، عشق، سیاست، مسایل اجتماعی و فرهنگی را توامان تجربه می‌کند، در این شعرها نیز در مجموع این مضامین را تجربه می‌کند و این‌ها محور مشترک سه فصل مجموعه شعر "کلمه‌ات را کنار کلمه‌ام بگذار" است. البته غلظت مضمون‌های یاد شده در هر فصل متفاوت است.

او که به عنوان منتقد در جلسات متعددی شرکت داشته و سال‌ها در مطبوعات و سایت‌های ادبی به انتشار نقد و نظر ادبی پرداخته است، افزود: نقد و نظرهایی که درباره شعر و مجموعه اشعار نوشتم را جمع‌آوری می‌کنم تا به عنوان اثری در حوزه نقد، نشر دهم و تجربیاتم را به آن‌ها که شعر را جدی دنبال می‌کنند و نیاز به شناخت بیشتر شعر دارند، منتقل کنم.

نصرت‌اللهی کارگاه شعری با عنوان "شناخت شعر" برگزار می‌کند و با توجه به این که هنرجویانی از طیف‌های مختلف در این کارگاه شرکت می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: از این طریق به نزدیک کردن هر چه بیشتر افراد به شعر و بالا بردن کیفیت زیست آن‌ها کمک کند.

او توضیح داد: درباره شناخت شعر کمتر کار شده است. باید شعر را بیشتر بشناسیم تا به بحث مخاطب، گرایش مردم به شعر و افزایش شاعرانگی در زندگی کمک کنیم. یکی از سرفصل‌های این کارگاه نیز "زندگی در شاعرانگی" است که فراتر از خود شعر محسوب می‌شود و بقیه شامل مهارت لذت بردن از شعر، شناخت ویژگی‌های شعر، شعرنویسی و بررسی کارگاهی شعر شرکت کنندگان است.

نصرت‌اللهی که در یک شرکت فنی مهندسی علاوه بر فعالیت در حوزه‌های مهندسی عمران و مدیریت، به عنوان دبیر کارگروه فرهنگ و هنر مشغول فعالیت است، تاکید کرد: در این کارگروه، کارگاه "خوانش داستان کوتاه" را براساس آثار برگزیده جهان برگزار می‌کنم و داستان‌های برگزیده جهان بررسی می‌شود. همچنین با همکاری همکاران کارگروه، نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری فرهنگی مختلفی برگزار می‌کنیم. تلاش داریم از این طریق، افراد به سمت فرهنگ، هنر و ادبیات بیایند و تعادل لازم بین محیط کار، علاقه‌مندی‌ها و زندگی‌شان برقرار شود.

او علاوه بر سرایش شعر، خوشنویس است و خط تحریری تدریس می‌کند. شرکت در نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی در کارنامه او دیده می‌شود. نصرت‌اللهی که برگزیده جایزه "شعر بهاران" در سال 97، نامزد دریافت جایزه "شعر الوند" به خاطر کتاب "رویاها برگشته‌اند؟!" و همچنین نامزد دریافت جایزه  "شعر نیما" به عنوان شاعر دهه هشتاد است، تاکنون چهار مجموعه شعر با عناوین "رفته‌ام خودم را بیاورم"، "تو/تهران/1385"، "فصل کاشتن کلمات" و "رویاها برگشته‌اند؟!" را به چاپ رسانده است.