به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، مسابقه کتابخوانی "از علی (ع) به مالک" به مناسبت عید ولادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) تاریخ یکم تا نوزدهم اسفندماه در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

سوالات این مسابقه براساس کتاب "آن است شیوه حکومت فرمان امام علی(ع) به مالک اشتر" ترجمه سیدمهدی شجاعی طراحی شده است.

علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های منطقه 8، کتابخانه فرهنگسرای گلستان یا سایت این کتابخانه به نشانی ketabkhaneh.golestan@yahoo.com، کتاب، سوالات مسابقه یا فایل pdf  کتاب مورد نظر را تهیه کنند.

شرکت‌کنندگان حداکثر تا 19 اسفند ماه مهلت دارند از ساعت 8 تا 20 پاسخ‌نامه‌های خود را به صورت حضوری و یا از طریق پست الکترونیکی به کتابخانه فرهنگسرای گلستان ارسال کنند.

این مسابقه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، ارتقای سطح دانش شهروندان برگزار می‌شود و به برگزیدگان نیز به رسم یادبود جوایز نفیس و ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

فرهنگسرای گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، بوستان فدک است. شماره تلفن  77826475 برای آگاهی بیشتر اعلام شده است.

 

رونمایی از  کتاب "سواد رسانه‌ای" در فرهنگسرای سرو

کتاب "سواد رسانه‌ای، از الف تا ی" تالیف محمدصادق افراسیابی، چهارشنبه ۳۰ بهمن در فرهنگسرای سرو رونمایی می‌شود.

این مرکز فرهنگی که چندی پیش نشست "جنگ‌های رسانه‌ای و روش‌های مقابله با آن" را برگزار کرده بود، این بار جدیدترین اثر تولید شده در موضوع سواد رسانه‌ای را رونمایی و بررسی خواهد کرد.

کتاب "سواد رسانه‌ای، از الف تا ی" نوشته محمدصادق افراسیابی است و به بررسی بسیاری از مفاهیم مهم و ارزشمند رسانه‌ای به زبان ساده و شیوا پرداخته است؛ این کتاب با هدف آموزش سواد رسانه‌ای به مردم و فرهنگ‌سازی استفاده ار رسانه‌های جمعی به ویژه شبکه‌های اجتماعی به رشته تحریر درآمده است.

مسعود بصیری رئیس سازمان بسیج رسانه کشور، محمدرضا بهمنی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدصادق افراسیابی معاون مرکز فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسول جلیلی عضو شورای عالی فضای مجازی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره انجمن سواد رسانه‌ای ایران، اساتید دانشگاه و تعدادی از اهالی رسانه در این نشست حضور خواهند داشت.

این مراسم از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای سرو واقع در خیابان ولیعصر، جنب پارک ساعی، کوچه ساعی یکم برگزار می‌شود. حضور برای عموم آزاد است.