سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: علیرضا محمودی‌ایرانمهر نویسنده، با این توضیح که رمان "اسم تمام مردهای تهران علیرضاست" را در دست نشر دارد به هنرآنلاین گفت: کتاب درباره زندگی دو نفر به نام‌های‌ پریسا و علیرضا است. با مطالعه این رمان متوجه می‌شویم اتفاق‌های شگفتی در زمان می‌افتد از جمله تکثیر آدم‌ها و بازسازی آن‌ها.

او این رمان را فانتزی و براساس اتفاقات واقعی دانست که روابط آدم‌ها را در شکل‌های مختلف واکاوی می‌کند و ادامه داد: قصه و داستان "اسم تمام مردهای تهران علیرضاست" کاملا رئال است ولی یک‌سری اتفاقات سورئال در این بستر رئال رخ می‌دهد و ممکن است بسیاری از شخصیت‌های آشنا را در آن ببینیم. گویی داستان در زندگی واقعی آدم‌ها رخ می‌دهد و در تهران است چون با بسیاری از وقایع تاریخی معاصر روبرو می‌شویم.

به گفته محمودی‌ایرانمهر، این رمان در 140 صفحه از سوی نشر چشمه منتشر خواهدشد.

او که این روزها مشغول ویرایش نهایی کتاب "حافظ‌خوانی خصوصی" است، تصریح کرد: این رمان پازلی است و از قطعات بسیار کوچک تشکیل شده. با خواندن آن از طریق شعرهای حافظ وارد گفت‌وگوی یک زن و مردی که یکی زنده و دیگری مرده است می‌شویم. شبیه فال‌هایی است که در زندگی خصوصی می‌گیریم و خودمان را در فال حافظ و در شعر او جست‌وجو می‌کنیم. این دو نیز از طریق فال حافظ صحبت می‌کنند و واقعیت‌های عجیبی را از زندگی خود و اطرافیان در شعر حافظ می‌یابند.

محمودی‌ایرانمهر افزود: این رمان سال آینده توسط نشر چشمه در پروسه چاپ قرار می‌گیرد.

این نویسنده فعالیت ادبی خود را از سال 1369 با داستان کوتاه، نمایشنامه، فیلمنامه تلویزیونی و نقد ادبی آغاز کرد. سال 84 و 85 دو کتاب مستقل به نام‌های "بیا بریم خوشگذرونی" و "سفر با گردباد" (تحلیل هرمنوتیک اشعار صائب تبریزی) از او منتشر شد. کسب رتبه نخست مسابقه داستان‌نویسی (بهرام صادقی) و رتبه نخست نویسندگی نمایشنامه‌های رادیویی در سال 83 از جمله موفقیت‌های این نویسنده محسوب می‌شود. "دلخون" محمدرضا رحمانی اولین تجربه جدی او در حوزه فیلمنامه‌نویسی فیلم بلند است.