به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای گلستان، این یادواره در آستانه نزدیک شدن به چهلمین روز در گذشت سردارشهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس با برنامه‌های شعرخوانی، نقالی دفاع مقدس، روایت‌گری انقلاب، پخش کلیپ اجرای تئاتر، سرودخوانی، تقدیر از خانواده شهدا و تقدیر از فعالان فرهنگی پایگاه‌های بسیج در تابستان امسال برگزار شد.

ابتدای برنامه عماد لیلابی شاعر معاصر انقلا در وصف سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی شعر خود را با نام "طوفان اشک" اجرا کرد. 

کشتی سردار دین را ناگهان طوفان گرفت

آن شب از چشم خدا هم بی‌گمان باران گرفت

عالمی از شب همه در خواب جز نبض زمین

خوب می‌دانم که ابلیس از خودش فرمان گرفت

باد سرد دیلمانی سمت نخلستان وزید

چهره نیلوفران را گرد بد مستان گرفت

بی‌پدر شد بازهم جمله یتیمان حرم

دست طوفان سایه را باز از سر طفلان گرفت

آسمان آغوش خود بر حاج قاسم باز کرد

 تا که در آرامگاه قدسی خود جان گرفت

 سال‌ها با درد مظلومان عالم پیرشد

حق محرومان عالم را ز نامردان گرفت

 هر زمان در جمع سربازان عاشق پانهاد

جبهه از اندیشه سردار دل سامان گرفت

خاک را تاب و تب جولان این شیران نبود

 مالک از حیدر ستاند و رستم از ایران گرفت

یادم آمد مادری تا صبح در آغوش خود

کودکش را بار آخر بود بردامان گرفت

 با هجوم داعش بی‌دین در آن هنگام شب

لحظه‌ای در زیر سقف خانه طفلی جان گرفت

"روایت انقلاب" در بخش دیگر برنامه با اجرای دلنشین سیروس کهوری‌نژاد بازیگر پیش‌کسوت سینما، تلویزیون، تئاتر با همراهی خوب بازیگران اجرای تئاتر صحنه‌ای در چند بخش اجرا شد.

همدلی ملت برای پیروزی انقلاب، دوران سخت جنگ دفاع مقدس، رشادت و ایثار شهدا برای حفظ ناموس وخاک میهن ، آزادسازی سرزمین ایران از چنگال دشمن، دوران سخت بازسازی با سخت کوشی جوانان در عرصه علم و صنعت و تکنولوژی، مقاومت در برابر زخمه‌ها و تحریم‌های دشمن، جنگ سرد تبلیغات در فضاهای مجازی، محکوم کردن دشمن برای حضور در خاورمیانه با حضور داعش و از بین رفتن این خیال باطل با رشادت و ایثار شهدای مدافع حرم و سرداری چون شهیدحاج قاسم سلیمانی و ضرورت همدلی و وحدت بیش از پیش ملت‌های محروم جهان برای ریشه کنی سلطه جهان‌خواران موضوع بخشی از این اجراهای صحنه‌ای بود.

ویژه برنامه "لاله‌های جاودان" با مشارکت پایگاه مقاومت بسیج شهید مجید محمدی‌معین، ایثارگران شهرداری تهران، سرای محله لشگر، ناحیه شهید بهشتی 8 حوزه 197 شهید آوینی، برگزار شد.

این برنامه با تقدیر از خانواده معزز شهدا و فعالان فرهنگی پایگاه بسیج شهیدمجید محمدی‌معین خاتمه یافت.