به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی که قرار است هر ساله به همت جهاد دانشگاهی و با مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار شود، در نخستین دوره‌ خود، در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و آزاد، ترانه، طنز و شعر ترجمه از کلیه‌ دانشجویان مقطع‌های مختلف تحصیلی دعوت کرده است که در بخش رقابتی این جشنواره‌ ملی شرکت و برای به‌دست آوردن تندیس "رودکی" رقابت کنند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در جشنواره که کلیه‌ مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در نهایت اردوی بزرگ برگزیدگان آن نیز در تابستان آینده با رویدادهای آموزشی و تجلیلی برگزار خواهد شد، به این سامانه‌های اینترنتی می‌توانند مراجعه کنند:  http://sheredaneshjoei.ir و http://eventta.ir

تنها شرط‌های شرکت در این جشنواره که با دبیری علمی علیرضا بهرامی برگزار می‌شود، دانشجو بودن صاحب آثار و نیز حایز رتبه نبودن آثار ارسالی در دیگر جشنواره‌ها اعلام شده است.

هر شرکت‌کننده در هر یک از قالب‌‌ها، حداکثر با 3 اثر و در جمع حداکثر با 18 اثر در این جشنواره می‌تواند شرکت کند.

نقیضه‌نویسی ادبیات کهن، شعرخوانی معاصر، خوانش متون ادبی کهن و نقد و معرفی مجموعه اشعار، از دیگر بخش‌های جنبی جشنواره است که شرکت‌کنندگان برای به‌دست آوردن حداکثر امتیاز، در این بخش‌ها نیز می‌توانند شرکت کنند.

محفل‌های شعری نخستین دوره‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی از روز ملی شعر و ادب تاکنون، در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه زنجان، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه گرگان و دانشگاه الزهرا(س) برگزار شده است.

در این رویدادها، علاوه بر برگزاری نشست‌های تخصصی و شعرخوانی دانشجویان و استادان دانشگاه، تجلیل و اهدا تندیس "رودکی" به محمدرضا شفیعی‌کدکنی، ساعد باقری، محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی و ناصر فیض، از دیگر بخش‌های رویدادهای شاعرانه‌‌ جشنواره‌ ملی شعر دانشجویی بوده است که هر کدام زیر یک شاخه‌ شعری برگزار می‌شوند.