سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مهدی مرادی شاعر و مترجم، با بیان این‌که مجموعه شعر جدیدی با عنوان "صدای پنجره می‌آید" را در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: تازه‌ترین کتابم از سوی خانه فرهنگ و هنر گویا منتشر خواهد شد.

او با این توضیح که مجموعه "صدای پنجره می‌آید" دربردارنده 30 شعر است، افزود: این اشعار را از میان کتاب‌های قبلی‌ام به‌گزین کرده‌ام. ایده ناشر این بود که در قالب طرحی جوانان را با شعر آشتی دهد. امیدوارم این کتاب آشتی‌کنان را برقرار کند. این کتاب را دوست دارم زیرا شعرهایی که به سبب کوتاهی ناشران پیشین، در ارتباط با پخش و توزیع،  مجال دیده شدن نیافتند اکنون در کتابی تازه، پیش روی خواننده قرار می‌گیرند.

مرادی این کتاب را از نظر قالب شعری، متنوع دانست و ادامه داد: درباره مضامین اشعار نیز باید بگویم که هرگز در زندگی شعری‌ام به سوی مفاهیم دست دراز نکرده‌ام و از آن‌ها نخواسته‌ام به شعرم بیایند. تم‌هایی بوده که در زندگی به آن‌ها اندیشیده‌ام و گاه در شعر یا شعرهایی، فرصت بروز یافته و بر زبانم آمده‌اند.

او که یک کتاب سه جلدی با محوریت دریا آماده انتشار دارد، تصریح کرد: این اثر گزارش زندگی‌های گوناگون در دریا و با دریاست. امیدوارم ناشری پیدا شود که این سه‌گانه را منتشر کند.

به گفته مرادی، چاپ سوم مجموعه شعر "بعضی از ما" در نشر خوزان به پیوست نقد و نظرهایی که بر این مجموعه نوشته شده نیز در راه بازار کتاب است. مخاطبان در چاپ مجدد، می‌توانند هشت نقد و نظر و دو گزارش نقد پیرامون شعرها را بخوانند.

او این روزها علاوه بر سرودن شعر و ترجمه اشعار شاعران جهان، به عنوان معلم به نوجوانان شهر اهواز، زبان انگلیسی درس می‌دهد. "بعضی از ما"، "پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند"، "کلاغ سه‌شنبه" و "ساعت بدون تیک تاک" عناوین برخی آثار منتشر شده اوست.