سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مجید راستی نویسنده، درباره آثاری که در دست چاپ و نشر دارد به هنرآنلاین گفت: رمان "جنگل آشیل پاشیل" برای کودکان توسط انتشارات قصه و داستان نشر می‌یابد. کتاب درباره دختری 5-6 ساله‌ به اسم مهتاب است که مادر خود را از دست داده و یک برادر بسیار کوچک دارد. این دختر به مادرش قول داده که مراقب برادرش باشد. عمه کوچک‌تر این دو با آن‌ها زندگی می‌کند. با حضور میهمانانی و آوردن هدایایی شاهد اتفاقاتی برای مهتاب هستیم.

او که داستان کوتاه "دماغ مترسک" را برای چاپ به انتشارات سروش سپرده، ادامه داد: این داستان در مورد مترسکی است که فکر می‌کند فقط دماغ پینوکیو با گفتن دروغ دراز می‌شده و این موضوع ممکن نیست برای او رخ دهد. مترسک دروغ می‌گوید و متوجه اشتباه خود می‌شود. در همین انتشارات مجموعه هفت جلدی "ماجراهای فندق و پسته" که به صورت کمیک و ماجراهای دو عروسک است را در دست چاپ دارم.

راستی که کتابی 6 جلدی را در ارتباط با مشاغل برای خردسالان نوشته است، افزود: این مجموعه از سوی انتشارات شهر قلم منتشر می‌شود. در این کتاب‌ها از هفت شغل برای بچه‌ها صحبت می‌کنم و در دل قصه شغل‌ها معرفی شدند. هر قصه‌ای در دل خود پیامی دارد ولی این پیام‌ها را با هدف آموزشی ننوشتم. قصه بودن اصل است چرا که معتقدم اگر می‌خواهیم به بچه‌ها چیزی یاد بدهیم شکل کار بیشتر به ذوق، نشاط، احساسات و عواطف آن‌ها برمی‌گردد. اصل وظیفه ادبیات این است که مرتبط با عواطف و احساسات باشد و هر چیزی بخواهد آموزشی بیان شود اولویت چندم است. بنابراین کتاب‌هایی که برمبنای مسایل آموزشی نوشته شدند و یا هدف اول آن‌ها آموزش بوده نتوانستند کارهای موفقی باشند. اهمیت و توجه به روحیه بچه‌ها در وهله اول بسیار مهم است و آموزش باید جزو فرعیات باشد.

او کتاب "سوسی گلچین" که شامل سه قصه برای کودکان است را نیز در انتشارات قصه و داستان در دست چاپ دارد.  

راستی این روزها علاوه بر نوشتن، کلاس خلاقه‌نویسی را به صورت کارگاهی در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌کند.  

مجموعه دو جلدی "ماجراهای علی کوچولو"، "این سر دنیا، آن سر دنیا" مجموعه چهار جلدی "پسرکوچولویی به نام غوره"، مجموعه­ سه جلدی "قصه­‌های بی­‌بی و بابا، "چند تا دوست"، "دنیا می­‌خواست به دنیا بیاد"، "دخترک موفرفری"، "پادشاهی که کشورش را گم کرد"، "من و فیل من"، "جوجه تیغی­‌های پسر عمو"، "کلاه خرسون و آرزوی آدم آهنی"، "کوه سنگی و داریوش بزرگ" و "موش شو، بگیرمت" از جمله آثار نشر یافته اوست.